avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"
(updated by Renate Martensson VISMA ‎07-05-2019 09:54 )
Sandra Iselin Olsen
  • 4 Svar
  • 0 Liker
  • 2048 Visninger

I dette brukertipset kan du se hva slags type feilmeldingeog løsning ved å sende inn inntektsmelding fra Visma Lønn.

Feilmelding: Reportees of type LegalEntity is not allowed to use the 4936/2 service

Løsning: For å sende inntektsmelding fra Visma Lønn må virksomhetsnummer være registrert på arbeidssted under "Grunndata / Firmaopplysninger / Diverse registrere". Dette er krav for å sende inn inntektsmelding. 

Feilmelding: "Startdato for foreldrepengeperioden kan ikke være mer enn fire uker frem i tid".

Inntektsmelding for foreldrepenger kan ikke sendes tidligere enn fire uker før foreldrepengeperioden starter:

https://www.nav.no/no/Bedrift/Tjenester+og+skjemaer/NAV-+og+Altinn-tjenester/digital#chapter-3

Kjente feil:

• Ansatte som har redusert stillingsbrøk, vil få feil beløp. Dette må endres manuelt
  • Kan ikke sende inntektsmelding når brutto utbetalt i arb.g.perioden er satt til 0. Dette har vi laget en fil for. Kontakt support hvis dere opplever det.
  • Feltet "Brutto utbetalt i arb.g.perioden" tar ikke hensyn til fraværsgrad. Må endre beløpet manuelt.
  • Hvis dere bruker koden "NAV utbetaler sykepenger" og det er registrert egenmelding på den ansatte før sykemelding starter, det vil komme beløp på feltet "Refusjon" i inntektsmeldingen. Dette må manuelt fjernes.
  • Beregnet inntekt per måned blir beregnet ut fra "Faste transaksjoner" på den ansatte, hvis den har lønn som avviker mer enn 25% i de tre siste månedene før fraværet. Dette er ikke riktig og arbeidsgiver må korrigere beløpet manuelt.  https://oppslag.visma.no/juridisk/regelnytt/Sider/3-ting-du-m%C3%A5-vite-om-digitale-inntektsmelding...
  • Tips blir per i dag ikke med i grunnlaget, dette må taes med og beregnes manuelt i grunnlaget for "Beregnet inntekt per måned".

Vi beklager ulempene dette medfører.

Spørsmål til support:

Jeg har juridisk organisasjonsnummer på arbeidssted, hvordan endrer jeg til virksomhetsnummer?

Les om det her.

Kommentarer
CONTRIBUTOR ***

Hei

Jeg får feil ved sending av inntektsmelding og det står vis logg men når jeg trykker på den kommer det bare opp et blankt ark på statusmeldingen og jeg kan ikke hva feilmeldingen består av. Jeg har lagt inn virksomhetsnummer under Diverse registre og Arbeidssteder. Denne innsendingen strekker seg fra 4/12-18 til 8/2-19. Kan det være at jeg må evt splitte disse to på 2018 og 2019 eller kan det være at sykemeldingsperioden ikke er ferdig ennå?

CONTRIBUTOR **

Hei

Jeg har samme problem som Yvonne, får feil men ingen logg. Og får ikke hake for skjema sendt. Dette gjelder foreldrepenger.

CONTRIBUTOR ***

Hei Ellen. Grunnen til at jeg ikke fikk sendt inn var at jeg ikke hadde oppdatert til 13.10 (patch 1) i Visma Lønn. Har du den?

CONTRIBUTOR **

Hei

Takk skal du ha:)

Nei, jeg har kun 13.10. Etter en del leting igår regnet jeg med at dette var feilen, men dette burde kanskje vært bedre kommunisert f.eks her på Community.

Skal få installert patchen idag, så får vi se.