Mine områder

Logg inn Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Morten A Karlsen
  • 1 Svar
  • 2 Liker
  • 1028 Visninger

Hvis det i tidligere år ikke er utbetalt alle feriepenger så vil disse fremkomme i kolonnen "Tidl opptjent ikke utbetalt". Grunnen for at det står igjen feriepenger tar vi ikke for oss i dette brukertipset, men hvordan fjerne beløpet.

1. Start med å kopiere lønnsart 292, endre behandlingsregel til "1-Beløp".  Legg inn konto 2940. Endre også navnet slik at du forstår ved senere anledning hva lønnsarten kan brukes til. Eksempel finner du her.
  2. I vanlig lønnskjøring, registrer lønnsart 292 og kjør "Lønnsberegning alle". Det vil nå fremkomme et beløp (det samme som står på feriepengelisten "Tidl opptjent ikke utbetalt").
  3. Registrer samme beløp som fremkommer på 292 i minus på lønnsarten du laget i pkt. 1. Disse beløpene vil nå nulle ut hverandre.
  4. Godkjenn kjøringen.

Resultatet av dette er at kolonnen "Tidl opptjent ikke utbetalt" nå står til 0- null.

Kommentarer
CONTRIBUTOR *

Jeg har benyttet dette tipset nå på kjøring i mars. Når jeg skal sende inn a-melding får jeg feilmelding da den ansatte dette gjaldt har sluttet hos oss.
Får melding : "X har fått lønn i denne kjøring, men Visma Lønn finner ingen arbeidsforhold å rapportere inn for".

Hvordan løser jeg dette best og riktig?