avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"
(updated by Morten A Karlsen VISMA ‎15-01-2020 15:29 )
  • 0 Svar
  • 1 Liker
  • 3732 Visninger

I versjon 14.10 er kommuneregisteret oppdatert etter kommunesammenslåing f.o.m 01.01.2020.

Dersom du har et arbeidssted som har byttet kommune så må du endre kommunenummeret i "Grunndata / Firmaopplysninger / Firmainformasjon" og videre under "Diverse registre / Arbeidssteder".

MERK! Når du endrer kontorkommunen under "Firmainformasjon" så vil også A-melding, bankliste for 2019 vise den oppdaterte kommunen. Det er ingen problem i å vente med å endre kommunenummeret til termin 6 for 2019 er forfalt.

Kommuner som utgår og kommuner som er slått sammen vil du enkelt finne en liste over under "Grunndata / Firmaopplysninger / Diverse registre / Kommuner".

F.eks.: Hornindal er slått sammen med kommune Volda.
Hornindal har en arbeidsgiveravgiftssats på 10,6% og Volda har en sats på 14,1%. Dermed er det opprettet nye kommuner for å løse en slik problemstilling.

Gamle kommunenr. 1444 Hornindal er opprettet til nytt kommunenr. 15771 Volda (Hornindal):

Sammenslåing kommuner.PNG

MERK! Det er viktig at du oppdaterer kommunen på arbeidsstedet dersom du rammes av kommunesammenslåing, uavhengig om det er forskjellige arbeidsgiveravgiftssatser. Dette er fordi kommunen får nye opplysninger som f.eks., bankkonto, poststed osv.

Spørsmål til support

Må jeg endre kommunenummer på de ansatte? - Kommunenummer brukes ikke etter at a-meldingen ble innført (2015), så nei det er unødvendig.