Mine områder
Hjelp

Kopiere lønnsarter fra en klient til et annen klient

09-04-2013 18:21 (Sist oppdatert 16-04-2021)
  • 0 Svar
  • 0 liker
  • 2219 Visninger

I dette brukertipset kan du se hvordan du kan kopiere lønnsart register fra en klient og importere til en annen klient i Visma Lønn. 


Kjører ditt firma Visma Lønn på server, må utlesningen av lønnsartene gjøres direkte på server. Ta kontakt med IT eller din Visma partner hvis du ikke har tilgang til denne. 


Ta en sikkerhetskopi før du setter i gang med denne rutinen.

  • Gå på menylinjen og velg Verktøy / Eksporter data / Systemdata.
  • Klikk i feltet ”Vis alle tabeller”
  • Marker Lønnsartakkumulatorer, Lønnsarter, Lønnsartgruppe, Lønnsartår (skal du markere flere, holder du CTRL-knappen nede mens du klikker med venstre museknapp).
  • I feltet ”Dataområde og fil” finner du frem til sys-katalogen på standardområdet for Visma Lønn. Som regel ligger det på denne filstien: C: \ Program Files \ Visma \ Lonn \ Sys.
  • Velg en vilkårlig svd-fil (f.eks Adgangsgrupper.svd).
  • Trykk OK.
  • Nå skal du endre siste del av navnet på filstien til "MineLønnsarter.SVD". MERK! .svd må skives med store bokstaver)

  • Trykk ”Start”

MERK! Denne filen du nå har laget, må oppdateres hvert år. 


Det er klart til å kopiere inn lønnsartene til et firma (dette kan gjøres på lokal maskin).

  • Gå inn på det aktuelle firmaet, velg "Verktøy / Importer data / Systemdata".
  • Rull deg ned til "Mine Lønnsarter".
  • I feltet ”Import modus” velger du "Erstatt hele innholdet i tabellene".
  • Trykk ”Start”

Du må også passe på å få lagt inn de nye lønnsartene i tabellen "Lønnsartår". Tabellen finner du under "Grunndata / Firmaopplysninger / Lønnsår / Lønnsarter".
Her endrer du lønnsartnummeret ihht. det lønnsartregisteret du har lest inn fra det andre firmaet.

Dersom du ofte skal registrere nye klienter med lønnsartregister fra andre firmaer, anbefaler vi at du lager deg en ”mal-klient” hvor lønnsartregister og lønnsarter i lønnsåret ligger ferdig til innkopiering i den nye klienten.

Det er også mulighet kopiere over lønnsartregister ved å bruke "Felles register".

 

Relaterte brukertips

Kopiere enkelt lønnsart

Lønnsart felter

Bidragsytere
Fagkonferansen
Aktuelt brukertips
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"