Mine områder

Logg inn Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
(updated by Sandra Iselin Olsen VISMA ‎02-01-2019 13:46 )
Visma - Inaktiv bruker
  • 2 Svar
  • 3 Liker
  • 18723 Visninger

Lønnsoppgave eller sammenstillingsoppgave skal sendes til ansatte innen 1.februar 2019.

Under "Utskrifter / Årsrapporter" ligger rapporten "A-melding, lønnsoppgave / sammenstilling av opplysninger". Denne rapporten skal sendes til de ansatte enten via e-post eller post innen den 1.februar.

I utskriftsparameteret legger du inn lønnsår 2018.

Hvis du skal sende rapporten på e-post må du endre "Utsendelsesmetode" til "Send via e-post, skriv ut dem uten e-post". Når du forhåndsviser eller velger utskrift så vil rapporten bli sendt til ansatte med e-post og de som ikke har e-post vil bli skrevet ut.

Merk!  Det er også mulig å sende elektronisk til  ansatte som har sluttet. Da må huken for "Elektronisk til sluttet ansatt" stå på.

Det er ingen tillegginformasjon eller post på selvangivelsen som vises på denne rapporten. Grunnen til dette er at dette ikke er et krav og at rapporten er bygd opp på samme måte som innsynstjenesten du kan bestille i Altinn.

Sende lønnsoppgaven via post

Hvis du skal sende lønnsoppgaven via post, er rapporten "A-melding, lønnsoppgave / sammenstilling av opplysninger, pressfals" tilpasset vinduskonvolutt. 

Spørsmål til support

Jeg får "endringsoppgave" på rapporten? - Skyldes at du har fjernet huken for "Hele året".  Sett på denne igjen.

Kommentarer
CONTRIBUTOR **

Hei,

Ny på dette i H&L, jeg kan ikke finne noe som heter utskrifter eller årsrapporter i menyen. Under hvilket emne ligger dette tru? Har det noe med overføring til nytt år å gjøre? Jeg har ikke overført til nytt år enda.

PARTNER

Hei Lene.

Dette gjelder Visma lønn. I H&L heter det A-melding personoppsummering.

Ligger under Rapporter - A-melding.