Mine områder

Logg inn Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
(updated by Reverta Al-Safar VISMA ‎24-07-2018 10:54 )
Visma - Inaktiv bruker
  • 1 Svar
  • 0 Liker
  • 1015 Visninger

I lønnsregistreringen finnes det to felt som heter "Opptjening fra" og "Opptjening til". Her legger du inn datoene fra når lønnen faktisk er opptjent. Når du legger inn utlønningsdato blir dato på lønnskjøringen automatisk satt til den første og siste datoen i måneden.

Dersom du ønsker å ha avvikende verdier på enkelte transaksjoner, kan du endre dette ved å hente opp feltene "Opptjening fra" og "Opptjening til" via "Tabelloppsett". Merk at hvis du ikke får skrevet i denne kolonnen må du trykke på tasten F2, eller høyreklikke og velge "Sett kolonne i endremodus". 

Disse datoene blir brukt av NAV ved kontroll av inntektsskjema mot innsendte A-meldinger.

Bidragsytere
Kommentarer

Hei

Jeg ser at opptjeningsperioden nå også benyttes for å gi advarsel ved lønnsbereging dersom vi har en sykmelding betalt av NAV i samme periode. Dermed blir det stadig viktigere å oppgi riktig opptjeningsperiode. Mange selskap har opptjeningsperiode måneden FØR utbetalingsdato. Har dere vurdert å sette dette til måneden før som standardvalg? Eventuelt lage et valg i firmaopplysninger hvor vi kan velge om dette skal foreslås til inneværende måned eller forrige måned?