Mine områder
Hjelp

Regenerere akkumulatorer

09-04-2013 17:28 (Sist oppdatert 14-04-2021)
  • 0 Svar
  • 0 liker
  • 3860 Visninger

Denne rutinen benytter du i feilsituasjoner for å oppdatere tall til akkumulatorene på grunnlag av allerede godkjent lønn.

I skjermbildet ”Regenerering  akkumulatorer" under menyen "Verktøy / Administratorfunksjoner / Vedlikehold av data" kjører du rutinen ”Regenerere akkumulatorer".

Hva kan jeg rette ved å kjøre en regenerering?

  • Kjørt lønn med feil akkumulator på lønnsarten. Dette kan du rette du opp, og kjøre regenerering etterpå. 
  • Kjørt lønn med feil kryss i feltene feriepenger, pensjon, arbeidsgiveravgift og fagforening. Det vil si om du har krysset for om lønnsarten skal være med i grunnlaget for feriepenger, pensjon, arbeidsgiveravgift og fagforening når det ikke skulle vært det eller omvendt. Dette kan du rette du opp, og kjøre regnerering etterpå. 
  • Kjørt lønn og akkumulert til feil tilleggsopplysningsfelter. Dette kan du rette opp og kjøre regenerering etterpå. 
  • Kjørt lønn uten feriepengesatser eller feil satser. Dette kan du rette opp nederst i skjermbildet "Ansatte" (Forskuddstrekk og feriepengeopplysninger) og kjøre regenerering etterpå.

MERK! Det er kun godkjent lønn som blir regenerert. De akkumulatorene som er opprettet som en følge av den / de lønnskjøringene som er i arbeid (det vil si for eksempel registrert / beregnet, men ennå ikke godkjent) blir ikke berørt av regenereringen. Dette betyr at de selvfølgelig ikke blir slettet.

Du bør også alltid ta en sikkerhetskopi før du benytter deg av denne rutinen.

Bidragsytere
Fagkonferansen
Aktuelt brukertips
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"