Mine områder
Hjelp

Tilpasset rapport / mangler rapport

24-02-2014 23:28 (Sist oppdatert 13-04-2021)
  • 0 Svar
  • 0 liker
  • 3018 Visninger

Jeg trenger en rapport som ikke er standard, hva kan jeg gjøre?

Visma Lønn leveres med over 150 rapporter. De fleste kunder finner sine behov dekket av disse og eventuelt ved bruk av "Lønnsticker".  

Men kunder som har andre behov kan registrere sitt ønske under fanen "Idèer". Registrer beskrivelse av utseende / innhold og hva rapporten skal brukes til. For at en rapport skal bli tatt med i versjonen må rapporten ha nytteverdi for flere kunder.

Hvilke muligheter har man når rapporten man ønsker / trenger ikke finnes?

  • Visma Lønn data ligger i SQL. Det er fult mulig å hente ut data rett fra databasen til f.eks. excel.
  • De fleste rapporter i Visma Lønn er laget i programmet Crystal Report (v11.5), flere av våre forhandlere tilbyr å tilpasse rapporter etter kundens ønske / behov.
  • Visma Rapportering, mange kunder har allerede investert i Visma Rapportering. Dette rapporteringsverktøyet er selvsagt mulig å bruke også mot Visma Lønn. Ta kontakt med din forhandler. Eksempel på rapport som er laget i Visma Rapportering som følger Visma Lønn idag er under "Utskrifter" mappen "Avstemming" og under mappen "Fraværsrapportering". 
  • Onestop reporting er et annet mulig alternativ.

Relaterte brukertips

Tilpasset lønnsslipp

Databasespørring

Tilpasse utsende på e-postutsendelsen

Bidragsytere
Fagkonferansen
Aktuelt brukertips
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"