Mine områder
Hjelp

Får ikke til å oppdatere bunter fra Visma Lønn

05-10-2015 19:24
  • 0 Svar
  • 0 liker
  • 1416 Visninger
Etter oppgradering til v 8.1 er det ikke mulig å oppdatere bunter fra Visma Lønn før dere har "entret" dere igjennom alle felter i bunten.

Følgende feilmelding kommer når bunten skal oppdateres:

 

 

 

 

 

 

 

 

Denne meldingen kommer dersom bunten som er importert inneholder feil/ mangler.  Imidlertid er det oppdaget at bunter fra Visma Lønn som tildligere var mulig å oppdatere, nå kommer opp med røde punkter helt til høyre i vinduet.

Dersom du får samme melding, men ikke ser disse røde merkene, se her...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Årsaken til at buntene nå ikke blir oppdatert skyldes oppsett inne i Visma Lønn.

I forbindelse med import av hovedbokskonti fra Visma DI og inn i Visma Lønn. (Rutiner | Registrering | Import Visma DI), viser det seg at kontoer med avgiftskode 9 ofte kommer inn med koden N.  Dette er en feil som vil bli rettet opp.

Inntil videre må følgende endringer gjøres inne i Visma Lønn:
Grunndata | Hovedbokskontoer
Søk fram alle kontoer som har N under Avgiftskode ved å skrive N i den blå linjen

 

Legg inn 9 på første konto og høyreklikk inne i kolonnen; velg "Sett alle linjene i tabellen til verdien for aktuelle linje/kolonne"

Pass på at du står inne i dette søket når du velger å endre, ellers kan du ved en feil endre på alle kontoene.


Du vil få opp en advarsel.  Bekreft ved å krysse av for "Ja, jeg skal oppdatere alle".  

Til venstre i den blå linjen ser du hvor mange kontoer som ligger i filteret.  Dette bør stemme med antall linjer du bekrefter du vil endre.

 

 

 

 

 

 

Neste gang du godkjenner ei lønn og danner bunt, vil mva-koden bli godkjent inne i bunten i DI-Regnskap.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"