avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

(updated by Kaj Sjursen Kleveland Community Manager ‎30-10-2019 15:43 )
Anonymous
  • 4 Svar
  • 0 Liker
  • 4613 Visninger

Kunder med selskapsform aksjeselskap har bokføringsmal for lønn. Dersom du har selskapsform enkeltmannsforetak eller forening finnes ikke denne bokføringsmalen under innstillinger.

Beskrivelsen nedenfor viser hvordan du oppretter dette: 

1. Gå til Innstillinger – Bokføringsmaler
2. Klikk på Ny bokføringsmal
3 Skriv inn navn og en beskrivelse av hva bokføringsmalen skal brukes til. Velg bruksområde Manuelt bilag eller Øvrig uttak (avhengig av om det skal brukes på manuelle bilag eller på Kasse og Bank
4. Legg til alle kontoene som vist under
5. Klikk på Lagre.

Lønn.PNG

Bokføringsmalen Bokføring av lønn - skattetrekk oppretter du på samme måte, med følgende kontoer: 

Skatt.PNG

Les mer om bokføringsmaler her

Kommentarer
CONTRIBUTOR **

Jeg må føre lønn manuelt, lønnen går ut av driftskonto. 
Vil gjerne sette opp en mal men skjønner ikke om bruksområdet er manuelt bilag eller øvrig uttak og om jeg skal føre det i manuelt bilag eller i kasse og bank? 
Skjønner generelt ikke forskjellen mellom manuelt bilag og kasse og bank. 

Hei

Hvis du fører lønnen manuelt ville jeg ikke ført den ut av driftskonto 1920 i samme bilag som lønnskostnaden, men på konto 2930 skyldig lønn.

Når så beløpet er gått ut av bank fører du Kredit 1920 Driftskonto og debet 2930 Skyldig lønn.

Da får du bedre kontroll av hva som går ut av banken, og skyldig lønn.

Har du bankintegrasjon må du gjøre det på denne måten.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

CONTRIBUTOR **

Takk for svar 🙂 

Jeg har ikke bankintegrasjon. Må jeg registrere det sånn to ganger, eller kan jeg registrere det i programmet når lønnen har gått ut av banken?

Hei

Du kan registrere det når betalingen er gått ut av bank ved å bruke konto 1920 Bankinnskudd i stede for da å bruke 2930 Skyldig lønn.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen