for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Ved lønnsjustering tilbake i tid, vil Payroll automatisk etterbetale lønn for tidligere måneder på den ansatte når du endrer beløpet i feltet Månedslønn på den ansatte i Employees. Vi anbefaler at du benytter automatisk etterbetaling, men ser at det i noen tilfeller kan være ønskelig å registrere beløpet manuelt.
Det er to ulike fremgangsmåtene for etterbetaling av lønn:
Alternativ 1 - Automatisk etterbetaling
Eksempel:
En ansatt har 50.000 kr i månedslønn. Fra 1. oktober har han fått en lønnsøkning med 2.500 pr måned som skal gjelde fra 01.06.2020.
Fremgangsmåte:
Alternativ 2 - Manuell etterbetaling
Fremgangsmåte fastlønnede:
Det er ikke mulig å registrere noe på lønnsart 10000 Fastlønn i Payroll. Vi anbefaler derfor at du opprette en ny lønnsart for fastlønn som en kopi av lønnsart 10000 Fastlønn, og gjøre følgende endringer:
Lurer på om dette da gjelder forskuddstrekk som jo økes p.g.a. etterbetalingen, men trekket kan vel ikke gjøres tilbake i tid da denne perioden allerede kan være innrapportert og betalt og kan også tilhøre et annet år- se teksten i forklaringen over kopiert inn her - den setningen jeg ikke skjønner hva betyr er med fet skrift.
"Bekreft deretter betaling. Etterbetaling av lønn rapporteres på inneværende måned i henhold til kontantprinsippet. Økning i trekk som følge av lønnsøkningen vil bli innberettet i den måneden det opprinnelige trekket ble gjort."
Før du ringer oss i januar er det viktig at du er kjent med innholdet i denne artikkelen. Denne artikkelen vil kunne hjelpe deg gjennom årsavslutningen.
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Copyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.