for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Det er 2 ulike typer godkjenningsprosesser i Calendar:
Du kan allerede i oppstartsveiviseren sette opp hvilke type godkjenningsprosess du ønsker å benytte:
Dersom du velger Bruk Bekrefte/godkjenne perioden vil du aktivere godkjenningsprosessen der ansatte må bekrefte perioden slik at leder/administrator deretter kan godkjenne perioden.
Endre godkjenningsprosessen i Calendar - Innstillinger- Selskapsinnstillinger:
Hvis du senere ønsker å se eller endre den valgte godkjenningsprosessen kan du gå inn på Calendar - Innstillinger - Selskapsinnstillinger.
Her får du først og fremst oversikt over hvordan den valgte prosessen fungerer, og kan endre den om ønskelig.
Hvis du ønsker å endre prosessen, klikker du på Endre nederst til høyre. Velg så den prosessen du ønsker å benytte og Lagre.
Hos oss er det ikke hver enkelt ansatt som godkjenner sin periode. Den blir godkjent av lønnsansvarlig og daglig leder. Det blir da en grønn og en gul strek i kalenderen der perioden er godkjent.
De to siste månedene så har vi ikke fått til dette. Nå ser det ut til at vi bare overstyrer hverandres godkjenning. Vi får kun opp den gule streken, ikke den grønne.
Hva kan jeg gjøre for å rette opp i dette? Vi vil fremdeles være to godkjennere.
Hei
Etter å ha bekreftet perioden skal dere godkjenne dette i Approval. Da vil du også få den grønne streken på perioden i Calendar.
Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning
Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂
Mvh Turi M. Sørensen, Visma Mamut Support
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Copyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.