for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Om du ønsker å manuelt innrapportere annen sats enn særavtalene så må du opprette en egen lønnsart for dette i Payroll
I Payroll er det kun støtte for at man skal følge særavtalene, altså at man får 3,5 og deretter 0,53 trekkpliktig. Om man benytter Expense kan man enkelt endre satsen til Firmasats. Når man ikke benytter Expense for innlegging av reiseregninger, så må man lage egen lønnsart for bilgodtgjørelsen som ikke har denne regelen om trekkpliktig splitting.
Vi anbefaler derfor at du tar kopi av en lønnsart som skal innberettes i a-meldingen og som ikke er skattepliktig. For eksempel lønnsart 43000 Verktøygodtgjørelse. Ikke ta kopi av lønnsart 17100, da regelen som ligger på denne også kan bli kopiert.
Fjern hakene for Basis på første fane, samt ta bort tabell/prosent under Skattbar inntekt. Påse at avhukning på Rapportering til A-meldingen er på:
På den nye lønnsarten som blir opprettet, må det velges riktig rapportkoder for a-meldingen:
Under fanen avansert, kan du legge inn satsen på 3,50 som en fast verdi, og deretter gjøre feltet Antall påkrevd:
Dette er flaut, Visma! Dette må dere komme med en endring på. Den satsen som jeg skriver på lønnsslippen er selvsagt den satsen den ansatte skal få, ikke en høyere sats!
Lønnsart med sats kr 3,50 bør være standard i Payroll
På ny lønnsart 43001 bør det også nevnes endring av - Kontering - til konto 7100 Bilgodtgjørelse.
Før du ringer oss i januar er det viktig at du er kjent med innholdet i denne artikkelen. Denne artikkelen vil kunne hjelpe deg gjennom årsavslutningen.
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Copyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.