avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Hvordan avstemmer jeg poster fra banken mot åpne poster?

30-12-2013 23:53 (Sist oppdatert 26-11-2019)
  • 0 Svar
  • 0 Liker
  • 3149 Visninger

Når det har vært en bevegelse i nettbanken din og denne transaksjonen har kommet inn i programmet så vil du få mulighet til avstemme mot en faktura eller mot en åpen post i programmet.

Kasse og bank 1.PNG

Når du ikke har faktura å avstemme mot så kan du klikke på avstem og så velge hvorfor penger har gått inn eller ut av konto. Hvis ingen av Bilagstypene passer til situasjonen kan du velge Annen ut-/ innbetaling

Kasse og bank 2.PNG

Hvis noen av inntekts- eller kostnadstypene ikke passer til din transaksjon så velger du Fri føring. Du får da mulighet til å velge fritt mellom kontoene i din kontoplan. Hvis du ikke finner ønsket konto huk av for "vis alle aktive poster" og "vis inaktive poster". Hvis den fortsatt ikke er synlig så betyr det at kontoen ikke er opprettet i kontoplanen.  Da kan du klikke HER for å guide angående kontoplan. Trykk på den blå søk knappen for liste over kontoer. Du kan legge til flere kontoer ved å trykke på det grønne pluss-tegnet til høyre. Etter at du har lagt inn ønsket kontoer og bilaget er balansert med 0 i differanse trykker du Bokfør

Kasse og bank 3.PNG

Aktuelt brukertips