for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Dersom den ansatte har vært ansatt i selskapet tidligere, og nå skal starte igjen, kan man gjenansette den ansatte.
MERK: Det som er viktigst å tenke på etter at en ansatt har begynt igjen, er at den ansatte nå har flere stillinger. Du får dermed opp en nedtrekksliste øverst i høyre hjørne hvor du kan velge stilling
Du må derfor passe på at du har valgt riktig stilling i denne nedtrekkslisten når du gjør endringer på den ansatte.
Det er også viktig å velge riktig stilling når du skal legge til transaksjoner til den ansatte:
Endring av ansattopplysninger avhenger ikke av den valgte stillingen. Det er alltid mulig å endre en stilling, om det er en historisk, nåværende eller en fremtidig stilling
Er det mulig å fjerne en "gjenansat" ansatte. Fi har en ansatte som har stilling 1 og stilling 2. Stilling 2 gjelder ikke og er overflødig. Vedkommende har kun vært ansatt 1 gang. Noe som kan gjøres for å fjerne referanse til stilling 2?
Hei
Det er dessverre ikke mulig å fjerne en stilling fra en ansatt, per i dag.
Mvh
Turi M Sørensen
Senior Support Konsulent
Visma Mamut AS
Takk for response Turi.
Bare hyggelig, Olaf 🙂
Jeg har forøvrig meldt behovet for å kunne slette feilopprettede stillinger videre, så håpet er at det kommer en mulighet for det i løpet av den nærmeste tiden.
Med ønsker om en fin dag!
Mvh
Turi M Sørensen
Senior Support Konsulent
Visma Mamut AS
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Copyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.