for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Dersom den ansatte slutter i selskapet, så må du registrere dette i Payroll
Har feltet Sluttdato selskap (Jubileumsansiennitet) noen påvirkning på a-melding eller annen etterkalkulering i Payroll? Eller er Sluttdato selskap-feltet kun for intern bruk ? Ser at vi har glemt å registrere Sluttdato selskap på noen ansatte som tidligere har blitt registrert som sluttet (Stilling), og lurer på om vi kan etterregistrere Sluttdato selskap på disse?
Hei @Lonn_sandnes-slk
Feltet Sluttdato Selskap har ingen påvirkning på hverken a-meldingen eller noen form for kalkulering, og er kun til internt bruk, ja.
Gi gjerne en "like" om du synes artikkelen var nyttig, og legg inn en kommentar for å dele dine tilbakemeldinger! Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂
Mvh Turi M. Sørensen, Visma Mamut Support
I henhold til ferieloven skal feriepenger utbetales i forbindelse med ferieavvikling. Det er imidlertid vanlig i mange bedrifter å utbetale feriepengene til fastlønnede en fast måned i året, for eksempel i juni. Dette fordi de fleste har sin hovedferie i løpet av sommermånedene. Når det gjelder utbetaling av feriepenger til timelønnede, anbefaler vi at man følger ferielovens regler og utbetaler når den ansatte avvikler ferie.
I denne artikkelen har vi samlet relevante brukertips i forbindelse med beregning og utbetaling av feriepenger i Payroll:
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Copyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.