for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Dersom den ansatte slutter i selskapet, så må du registrere dette i Payroll
Har feltet Sluttdato selskap (Jubileumsansiennitet) noen påvirkning på a-melding eller annen etterkalkulering i Payroll? Eller er Sluttdato selskap-feltet kun for intern bruk ? Ser at vi har glemt å registrere Sluttdato selskap på noen ansatte som tidligere har blitt registrert som sluttet (Stilling), og lurer på om vi kan etterregistrere Sluttdato selskap på disse?
Hei @Anonymous
Feltet Sluttdato Selskap har ingen påvirkning på hverken a-meldingen eller noen form for kalkulering, og er kun til internt bruk, ja.
Gi gjerne en "like" om du synes artikkelen var nyttig, og legg inn en kommentar for å dele dine tilbakemeldinger! Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂
Mvh Turi M. Sørensen, Visma Mamut Support
Hei
Hva med når den ansatte slutter midt i måneden, har timelønn og skal ha utbetalt noe for inneværende måned. Må jeg da vente med å sette slutt-dato til etter lønnskjøringen?
Hei @Monica Djupvik
Alle transaksjoner som ligger på en ansatt vil bli med på lønnskjøringen, selv om den ansatte har fått en sluttdato midt i måneden. Sett gjerne sluttdato før du kjører lønn, da slipper du å få retroaktiv amelding neste gang du kjører lønn, eller opprette ekstra lønnskjøring for få rapportert inn sluttdatoen.
Det som er viktig å tenke på med sluttdato midt i måneden er dersom den ansatte har tabelltrekk, siden Payroll bruker 14 dagers-tabell hvis sluttdato er mist i måneden.
14 dager:
Full måned:
Hvis den ansatte har prosenttrekk eller frikort, spiller det ingen rolle for skattetrekket.
Du finner tabellkortene her om du vil sjekke selv.
Mvh Turi M. Sørensen
Product Expert Payroll
Visma eAccounting Payroll & Expense Support
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Copyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.