avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Innlogging og brukertilgang

27-09-2016 19:11 (Sist oppdatert 12-12-2019)
  • 0 Svar
  • 0 Liker
  • 5675 Visninger

Her har vi samlet informasjon om innlogging til Visma eAccounting, og adminstreringen av kontoen med brukertilganger. 

Innlogging:

Gå til www.vismaonline.no og logg inn. Brukernavn er e-postadressen din konto er registrert på. Har du glemt passordet ditt klikker du på Glemt passord.

von1.PNG

Opplever du problemer med innlogging? 

Klikk her for tips, eller sjekk ut om det er et generelt problem på vår side for driftstatus, klikk her.

Administrere firma og brukeropplysninger.

Du vil nå bli logget inn på en side som heter Mine Tjenester. Her har du en oversikt over de tjenestene du har tilgang til. For å gå til en tjeneste klikker du på tjenesten.

Er det første gang du skal bruke en tjeneste må du lese og godkjenne avtalen først.

von2.PNG

Øverst i høyre hjørne klikk på firmanavnet. Her vil du få forskjellige valg. Vi skal her gå nærmere inn på hva du kan gjøre under hver underside. 

Min brukerprofil: Her finner du dine brukeropplysninger og kan endre e-postadresse, navn, mobilnummer, land, språk og passord. For å gjøre endringer klikker du på pennen oppe til høyre, fyller du inn de aktuelle feltene og klikker på Lagre/Endre passord.

Gi supporttilgang: 

For å gi supporten lesertilgang må du opprette en supportkode. Da klikker du på Gi Supporttilgang og deretter Opprett supportkode. Denne koden kan gi support tilgang, men den er bare gyldig i 5 minutter innen du har opprettet den. 

Firmainnstillinger:

finner du dine firmaopplysninger som kundenummer, organisasjonsnummer, firmanavn, og hovedkontakt.

NB! epost adressen du finner under Faktureringsinformasjon er den vi bruker til å sende faktura fra oss med mindre det er aktivert elektronisk faktura (EHF). For å endre denne kan du kontakte  vår Lisens og Faktura avdeling. Klikk her

Du kan og laste opp ditt firmas logo under Logo. Denne logoen vil komme med på diverse utskrifter i de forskjellige tjenestene, som f.eks. faktura i Visma eAccounting. Klikk innenfor rammen for logo, velg logo, og klikk deretter på Last opp logo

von4.PNG

Brukere

Her finner du en oversikt over hvilke brukere som finnes i ditt firma og hvilke tjenester disse har tilgang til. Du kan også endre brukertilganger og opprette nye bruker her.

von5.PNG

For å endre brukertilganger klikker du på den aktuelle brukeren.

Hvilke tilganger brukere skal ha til Visma Online og de forskjellige tjenestene kan endres her. Om en bruker ikke lenger skal ha tilgang til å logge inn i Visma Online velger du at denne er Inaktiv under Tilgang Visma Online. Du kan velge om en bruker kun skal ha tilgang til noen tjenester, eller alle, ved å huke av de grønne knappene på høyre siden.

Merk at om du skal ha flere brukere til Visma eAccounting vil du også trenge lisenser til disse brukerne.

von6.PNG

Aktuelt brukertips