Mine områder
Hjelp

Les dette før du ringer oss i januar 2023

02-01-2020 09:49 (Sist oppdatert 17-01-2023)
  • 2 Svar
  • 0 liker
  • 3514 Visninger

Før du ringer oss i januar er det viktig at du er kjent med innholdet i denne artikkelen. Denne artikkelen vil kunne hjelpe deg gjennom årsavslutningen.

Åpningstider:

Fra tirsdag 17.januar endrer eAccounting Payroll og Expense åpningstiden for telefonsupport på telefonnummer 21 49 00 00, innvalg 2.

Ny åpningstid på telefon vil bli kl. 10.00–14.00 mandag–fredag.

Vi vil fortsatt være tilgjengelig fra 8-16 via epost  eller ved å opprette en sak til oss på Min Side, som tidligere.

Januar er en travel måned for alle som jobber med lønn. Benytter du deg av eAccounting Payroll sine supporttjenester, vil du i perioder kunne oppleve noe ventetid. Når du ringer inn på support, får du spørsmål om å sette deg på callback. Vi anbefaler at du velger å sette deg på callback, slik at du får gjort andre ting mens du venter.  I tillegg er det lurt å gjøre seg kjent med diverse selvhjelp vi kan tilby.

Vi anbefaler at du har ditt kundenavn eller organisasjonsnummer klart, slik at vi kommer raskt i gang med å gi deg support.

Frister:

• 5. januar: frist for å sende a-melding for desember
  • 15 januar: frist for å betale skatt og arbeidsgiveravgift for termin 6
  • 1 februar: frist for å sende sammenstillingsoppgave til de ansatte

Aktuelle brukertips og nyttig informasjon:

Ofte stilte spørsmål til support: 

• Kan jeg kjøre lønn på to år samtidig?
    Nei, du må avslutte alle lønnskjøringen for 2022 før du kan kjøre ny lønn for 2023. Hvis en ytelse som tilhører 2022 ikke har blitt innberettet, og du oppdager dette først etter at du er over i 2023, kan du opprette en ny lønnsart hvor du overstyrer transaksjonsdato tilbake til 2022. Du kan lese mer om dette her

• Hvordan går man over til nytt år i Payroll?
    Les mer om rutinen for overgang til nytt år til Payroll i dette brukertipset.

• Blir inngående saldo med på sammenstillingsoppgaven?
    Ja, sammenstillingsoppgaven tar med seg inngående saldo dersom det er opprettet egne lønnsarter for dette. Les mer her.

• Må sammenstillingsoppgaven sendes til de ansatte før jeg jeg kjører lønn i 2023?
    Nei, du kan sende sammenstillingsoppgaven for 2022 også etter at du er over i 2023.

• Må sammenstillingsoppgaven sendes per post eller kan den sendes via Payslip?
    Vi anbefaler at du sender sammenstillingsoppgaven via Payslip slik at de ansatte mottar oppgaven i Employee appen. Denne løsningen er effektivt for deg som lønningsansvarlig og for de ansatte. Det er også mulig å skrive ut å sende sammenstillingsoppgaven per post om det skulle være behov for det. Les mer her.

Relaterte brukertips

Sende sammenstillingsoppgave via Payslip

Sammenstillingsoppgave og inngående saldo

Rapportere ytelse i tidligere år når du har kjørt lønn i inneværende år 

Kommentarer
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Hei

Jeg har sendt sammenstillingen til ansatte for 2019 og kjørt lønn for januar 2020, men jeg får ikke opp mulighet til å sende A-meling på januar lønnen. Er dette noe som er sperret frem til en gitt dato, eller må man gjøre noe spesielt for å få muligheten til innsending ?

av Turi M Sorensen

Hei 

Om du ikke får muligheten til å sende inn a-melding på en bekreftet lønnskjøring, så skyldes det muligens at du ikke har hatt med alle ansatte på den lønnskjøringen. Om det ligger en lønnskjøring nummer 2 for januar som inneholder alle ansatte, så vil ameldingen genereres for begge lønnskjøringene når lønnskjøring nummer 2 er bekreftet.
Om du ikke får mulighet til å bekrefte lønnskjøring i januar, så er årsaken mest sannsynlig at du ikke har hentet tilbakemelding for sist innsendte amelding for desember.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning
Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Mvh Turi M. Sørensen, Visma Mamut Support

Bidragsytere
Aktuelt brukertips