for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Før du ringer oss i januar er det viktig at du er kjent med innholdet i denne artikkelen. Denne artikkelen vil kunne hjelpe deg gjennom årsavslutningen.
Fra tirsdag 17.januar endrer eAccounting Payroll og Expense åpningstiden for telefonsupport på telefonnummer 21 49 00 00, innvalg 2.
Ny åpningstid på telefon vil bli kl. 10.00–14.00 mandag–fredag.
Vi vil fortsatt være tilgjengelig fra 8-16 via epost lonn@eaccounting.no eller ved å opprette en sak til oss på Min Side, som tidligere.
Januar er en travel måned for alle som jobber med lønn. Benytter du deg av eAccounting Payroll sine supporttjenester, vil du i perioder kunne oppleve noe ventetid. Når du ringer inn på support, får du spørsmål om å sette deg på callback. Vi anbefaler at du velger å sette deg på callback, slik at du får gjort andre ting mens du venter. I tillegg er det lurt å gjøre seg kjent med diverse selvhjelp vi kan tilby.
Vi anbefaler at du har ditt kundenavn eller organisasjonsnummer klart, slik at vi kommer raskt i gang med å gi deg support.
Sende sammenstillingsoppgave via Payslip
Sammenstillingsoppgave og inngående saldo
Rapportere ytelse i tidligere år når du har kjørt lønn i inneværende år
Hei
Jeg har sendt sammenstillingen til ansatte for 2019 og kjørt lønn for januar 2020, men jeg får ikke opp mulighet til å sende A-meling på januar lønnen. Er dette noe som er sperret frem til en gitt dato, eller må man gjøre noe spesielt for å få muligheten til innsending ?
Hei
Om du ikke får muligheten til å sende inn a-melding på en bekreftet lønnskjøring, så skyldes det muligens at du ikke har hatt med alle ansatte på den lønnskjøringen. Om det ligger en lønnskjøring nummer 2 for januar som inneholder alle ansatte, så vil ameldingen genereres for begge lønnskjøringene når lønnskjøring nummer 2 er bekreftet.
Om du ikke får mulighet til å bekrefte lønnskjøring i januar, så er årsaken mest sannsynlig at du ikke har hentet tilbakemelding for sist innsendte amelding for desember.
Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning
Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂
Mvh Turi M. Sørensen, Visma Mamut Support
I dette webinaret viser vi deg hvordan du utbetaler feriepenger i Visma eAccounting Payroll.
I henhold til ferieloven skal feriepenger utbetales i forbindelse med ferieavvikling. Det er imidlertid vanlig i mange bedrifter å utbetale feriepengene til fastlønnede en fast måned i året, for eksempel i juni. Dette fordi de fleste har sin hovedferie i løpet av sommermånedene. Når det gjelder utbetaling av feriepenger til timelønnede, anbefaler vi at man følger ferielovens regler og utbetaler når den ansatte avvikler ferie.
I denne artikkelen har vi samlet relevante brukertips i forbindelse med beregning og utbetaling av feriepenger i Payroll:
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Copyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.