avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Opprette utenlandsk leverandør

30-12-2013 19:46 (Sist oppdatert 18-07-2019)
  • 1 Svar
  • 1 Liker
  • 3484 Visninger

For å opprette en utenlandsk leverandør kan du gå inn på Kjøp - Leverandør - Ny Leverandør. Det er viktig her å passe på at all info i feltet Utenlandsbetaling har blitt fylt inn.

sdfsdfdf.JPG

Når leverandøren er utenlandsk må du velge hvilket land leverandøren er fra. Da det er når du velger et annet land enn Norge at feltene for Utenlandsbetaling blir aktive. Her legger du opp leverandørens bankopplysninger og hvilken valuta den skal betales i. NB: For utenlandske leverandører benyttes enten kombinasjonen IBAN/BIC(Swift) eller BBAN/Bankkode, man vil ikke ha mulighet å bruke både IBAN/BIC(Swift) og BBAN/Bankkode,

Pass på at du velger hvilken bankkonto i programmet fakturaen skal betales gjennom. Dette en av bankkontoene som er opprettet som en driftskonto i programmet under Innstillinger - Kasse- og bankkonto

Kommentarer
Bjørn-Toni
CONTRIBUTOR ***
av Bjørn-Toni

Heisan

Ser det er en gammel tråd men prøver meg på en kommentar. 

Har en utenlands leverandør (Sverige) som har sendt meg faktura uten mva som skal betales til en norsk bankkonto. Hva er anbefalte metode å registrere denne? 

Skifter jeg "Land" under Hovedopplysninger til Sverige (som er mest riktig) så blir bankkonto for betalingsopplysninger sperret, og utenlandsbetaling åpnet. Under utenlandsbetaling så kan jeg jo bytte "Land" til Norge og så legge inn bank konto informasjon her. 

Er denne løsningen anbefalt? 

Eller skal jeg under Hovedopplysninger velge Land = Norge og så kunne legge til bank konto info som vanlig under betalingsopplysninger. 

mvh., Bjørn-Toni 

Aktuelt brukertips