avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Totrinnskontroll - bruker har mistet telefonen / ønsker å deaktivere

28-05-2020 14:18 (Sist oppdatert 01-10-2020)
  • 0 Svar
  • 1 Liker
  • 803 Visninger

Dersom en bruker har aktivert totrinnskontroll, og enten har mistet telefonen, eller ønsker å deaktivere kontrollen, så må dette gjøres i samarbeid med oss på support.

1.Innlogging med beredskapskode:

1. Ansatt går på login på Visma.net. Legger inn brukernavn og passord.
  2. Ansatt kommer da til bildet hvor koden fra appen skal legges inn.
  3. Velg Prøv en annen måte:
    2fa.PNG

4. Da kommer den ansatte til bildet hvor man skal legge inn beredskapskoden som kom opp ved aktivering av totrinnskontroll. 
    twoStep2.JPG

5. Om denne koden ikke er lagret/notert ned, kan den ansatte ta kontakt med support på 21490000 for å få generert en engangskode.
  6. Denne koden kan den ansatte legge inn i bildet på punkt 3. Da får den ansatte logget inn.
    MERK! Når den ansatte logger inn er det viktig å kopiere den nye koden som blir oppgitt. Denne brukes til å deaktivere totrinnskontroll.

2. Deaktivering av trotrinnskontroll

For at du skal få satt opp totrinnskontroll på den nye mobilen må totrinnskontroll først deaktiveres.

1. Gå til Mine opplysninger. Mine opplysninger finner du ved å klikke på ditt eget navn oppe til høyre i Visma Home.
  2.  Velg deaktiver totrinnskontroll:
    Deactivate.PNG

3. Dette må bekreftes ved at du “logger inn” på nytt.
  4. Velg Mistet telefonen og bruke koden mottatt ved innlogging eller få en ny kode fra support (viktig at den er ny). Se punkt 1.5 for hvordan
    2fa2.PNG

Når totrinnskontrollen er deaktivert må den aktiveres på nytt på samme måte som det ble gjort første gang, men nå med ny telefon

MERK: Vi anbefaler også å bruke sms som alternativ til totrinnskontroll. For å kunne bruke dette må totrinnskntroll være aktivert, og telefonnummer må være registrert på din brukerprofil. Da vil det være mulig å å logge på med 6-sifret kode på SMS som alternativ til appen, beredskapskode bør fremdeles taes vare på.

Relaterte brukertips:

Glemt passord til eAccounting Payroll / Connect - ulike problemstillinger 

Jeg har glemt passordet mitt, hva gjør jeg? 

Bidragsytere
Aktuelt brukertips