Mine områder
Hjelp

Godkjenne et dokument i Visma.net Approval

03-07-2019 10:01 (Sist oppdatert 05-07-2019)
  • 0 Svar
  • 0 liker
  • 3874 Visninger

Det er heldigvis ikke mange steg man må gjennom for å godkjenne en faktura, reiseregning, timeliste eller fravær i Visma.net Approval, men i dette brukertipset får du likevel en guide til hvordan du gjør det!

 

1) Gå inn i Visma.net Approval > Mine OppgaverCapture.PNG

 

2) Trykk på den grønne haken

For å godkjenne reiseregningen, timelisten, fakturaen trykker du på den grønne haken ved siden av vedlegget. Ønsker du å avvise det, trykker du på den røde X'en.

Capture.PNG

 

Her kan du lese hva som skjer når du avviser et vedlegg😊

 

3) Legg inn en kommentar

Du kan legge inn en kommentar for godkjenningen eller trykke på godkjenn med en gang.
Kommentaren kan du se hvis du går inn igjen på den godkjente reiseregningen, timelisten,
fraværet eller fakturaen i Approval. 

 

Capture.PNG

 

Se mer informasjon om dokumentet før du godkjenner det

For å få mer detaljert informasjon om hva den ansatte har sendt inn til godkjenning, kan du klikke på linjen med den ansattes navn (til venstre for de røde og grønne knappene du trykker på for å godkjenne / avvise). Rapporten du får opp da vil se slik ut:

 

Capture.PNG

For å godkjenne dokumentet, trykker du på Godkjenn nede i høyre hjørne. Du vil da bli bedt om å legge inn en kommentar, som lagres sammen med vedlegget i Visma.Net Approval.

 

Capture.PNG

 

Godkjenne flere vedlegg på én gang

Hvis flere av dokumentene som ligger i Approval skal godkjennes. kan du hake av for de det gjelder og trykke på «Godkjenn utvalgte» som ligger nederst i høyre hjørne.

 

Capture.PNG

 

Bidragsytere
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"