avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Byttet/Mistet mobil, og har totrinnskontroll aktivert

23-02-2021 08:12
  • 0 Svar
  • 1 Liker
  • 5495 Visninger
  1. Dersom du har gammel mobil tilgjengelig og bruker Google sin autentiseringsapp kan du følge denne veiledningen.
  2. Logg først inn på Visma.net. (connect.visma.com) Legger inn brukernavn og passord.
  3. Du kommer da til bildet hvor koden fra appen skal legges inn. Velg “Prøv en annen måte” og "bruk engangskode".
    2fa.PNG

Skjermbilde.PNG

4. Da kommer du til bildet hvor du skal legge inn beredskapskoden som du fikk ved aktivering av totrinnskontroll. Denne har nok veldig få notert seg.
    twoStep2.JPG

5. Ta kontakt med support på chat nede i høyre hjørne her og oppgi e-post på din bruker for å få generert en engangskode.
    Denne koden kan den brukeren legge inn i felt vist på bildet på punkt 3.
    Når brukeren logger inn er det viktig å kopiere/lagre den nye koden som blir oppgitt. Denne brukes til å deaktivere totrinnskontroll.

6. For at du skal få satt opp totrinnskontroll på den nye mobilen må totrinnskontroll først deaktiveres. Brukeren må gå på “Mine opplysninger” og velge deaktiver totrinnskontroll. Mine opplysninger finner du ved å klikke på ditt eget navn oppe til høyre i Visma Home.
    Deactivate.PNG

Dette må bekreftes med en ny kode fra appen eller en ny engangskode. Nå må brukeren velge “Mistet telefonen” og bruke koden mottatt ved innlogging eller få en
    ny kode fra support (viktig at den er ny). Ref.pkt.4.
    2fa2.PNG

7. Når den er deaktivert må den aktiveres på nytt på samme måte som det ble gjort første gang, men nå med ny telefon. Aktiver totrinnskontroll vil nå stå der det tidligere sto deaktiver.

8. Anbefaler også å bruke sms som alternativ til totrinnskontroll. For å kunne bruke dette må totrinnskntroll være aktivert. Da vil det være mulig å å logge på med 6-sifret kode på SMS som alternativ til appen, beredskapskode bør fremdeles taes vare på siden SMS-koder per i dag kun fungerer til pålogging, og ikke til remittering i Autopay. 
Bidragsytere