Mine områder
Hjelp

Byttet/Mistet mobil, og har totrinnskontroll aktivert

23-02-2021 08:12 (Sist oppdatert 04-11-2022)
  • 9 Svar
  • 1 liker
  • 22436 Visninger
  1. Dersom du har gammel mobil tilgjengelig og bruker Google sin authentiseringsapp kan du følge denne veiledningen.
  2. Logg først inn på Visma.net. (connect.visma.com) Legger inn brukernavn og passord.(NB! Hvis du kommer rett inn i Visma.net, må du logge inn via et inkognito vindu. Slik åpner du et inkognito vindu i Chrome)
  3. Du kommer da til bildet hvor koden fra appen skal legges inn. Velg “Prøv en annen måte” og "bruk engangskode".
    2fa.PNG
     
    Skjermbilde.PNG


  4. Da kommer du til bildet hvor du skal legge inn beredskapskoden som du fikk ved aktivering av totrinnskontroll. Denne har nok veldig få notert seg.
    twoStep2.JPG

  5. Ta kontakt med support på chat nede i høyre hjørne her og oppgi e-post på din bruker for å få generert en engangskode.


  6. Dersom du har byttet mobil og trenger å sette opp totrinnskontroll på nytt velger du at du har permanent mistet tilgang til Authenticator.
    Authenticator.PNG
    Da vil du få opp mulighet til å sette opp totrinnskontrollen på den nye enheten med ny QR-kode.

  7. Anbefaler også å bruke sms som alternativ til totrinnskontroll. For å kunne bruke dette må totrinnskntroll være aktivert. Da vil det være mulig å å logge på med 6-sifret kode på SMS som alternativ til appen, beredskapskode bør fremdeles taes vare på siden SMS-koder per i dag kun fungerer til pålogging, og ikke til remittering i Autopay. Dette og andre påloggingsalternativer kan settes opp på Mine opplysninger 
Kommentarer
Are Brekk
CONTRIBUTOR *
av Are Brekk

Hei

Jeg har skiftet mobil og authenticator har falt ut. jeg må ha ny beredskapskode

are.brekk@moen.no

56pedaag
CONTRIBUTOR *
av 56pedaag

Hei,

Jeg har skiftet mobil og authenticator har falt ut. Jeg trenger ny beredskapskode.  Aagoth.pedersen@sorvest.toyota.no

Lisbeth Thørnquist
CONTRIBUTOR *
av Lisbeth Thørnquist

Hei,

Jeg har skiftet mobil og authenticator har falt ut. Jeg trenger ny beredskapskode.

lisbeth@bernhard-olsen.no

Gunn Herstad
VISMA
av Gunn Herstad

@Lisbeth Thørnquist Ta kontakt med support på chat nede i høyre hjørne her og oppgi e-post på din bruker for å få generert en engangskode.

Terje_Austeid
CONTRIBUTOR *
av Terje_Austeid

Jeg har mistet tilgangen til autenticator appen

 

terje@mnvekst.no

Dag Albert
CONTRIBUTOR *
av Dag Albert

Byttet telefon og mistet tilgang tilgangen til autenticator appen.  Trenger ny beredskapskode.  dag.albert.barnes@caritas.no.

Arild Rogde
CONTRIBUTOR *
av Arild Rogde

Byttet telefon. trenger ny Beredskapskode. arild.rogde@accountor.no

Pål Dalløkken1
CONTRIBUTOR **
av Pål Dalløkken1

Hei! Jeg har mistet mobilen og trenger ny beredsskapskode. Hvordan får jeg det?

paal.dallokken@osid.no

Arild Rogde
CONTRIBUTOR *
av Arild Rogde

Hei. 

Eg var inne på chat’en med Visma forklarte kva eg trengte og autorisert bruker sendte meg beredskapskode.

Så start ein chat og sei at du trenger beredskapskode.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"