Mine områder
Hjelp

7.01 - Oversikt over hvem som har opprettet eller endret transaksjoner

20-06-2018 12:52 (Sist oppdatert 22-07-2019)
  • 2 Svar
  • 1 liker
  • 2457 Visninger

Oversikt og sporbarhet i forhold til hvem som har gjort hva i Visma.net ERP, har med denne versjonen blitt enklere enn noen gang.  Hvem har opprettet bilaget f.eks et innkjøp, når ble det opprettet? Hvem endret sist og tidspunkt for siste endring.

 

Brukere som har rollen «Field-Level Audit» har tilgang til å se hvilke brukere som har opprettet/endret en transaksjon.

E1.PNG

Når denne funksjonen er aktivert har du tilgang til menyvalget Brukeraktivitetslogg... som du finner under Verktøy.

 E2.PNG

 

La oss si at du ønsker å sjekke innkjøpsordre. Når ble dette innkjøpet sist endret og av hvilken bruker? 

Da henter du opp innkjøpet, velger Verktøy og Brukeraktivitetslogg..  Der ser du av hvem som har opprettet og endret samt tidspunkt.

E3.PNG

 

I denne versjonen er det informasjonen du ser i bildet over som logges via denne funksjonen. Vi har planer om å utvide dette slik at brukere med administratorrolle også skal se hva konkret som er endret. I framtidig versjon vil det defineres under knappen "Activate field level logging". Pr nå så vil det ikke vises mer informasjon i skjermbildet beskrevet over selv om du definerer dette under "Activate filed level logging", så ikke definer noe under denne knappen i versjon 7.01.

 

 

Kommentarer
Mantena_AS
CHAMPION *
av Mantena_AS

Dette er en etterlengtet funksjon.  Ikke nødvendigvis hvem som har gjort registreringen eller endringen, men HVA som er gjort og NÅR. Det burde være tilgjengelig i alle registrerings-bilder, for alle brukere.

av Edvard Berntzen

Hei @Mantena_AS

 

Jeg ser at det foreløpig ikke er kommet noe mer funksjonalitet rundt dette. Anbefaler at du registrerer evt. ønsker du har om dette på Ideforumet vårt

 

Mvh.
Edvard Berntzen
Visma.net ERP support

Bidragsytere
Aktuelt brukertips
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"