avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Arbeidsflyt og kommentarer fra Approval på Fakturaoversikt

15-11-2019 13:50 (Sist oppdatert 15-11-2019)
  • 5 Svar
  • 0 Liker
  • 1832 Visninger

I forrige versjon ble det mulig å se arbeidsflyten og kommentarer fra Approval på inngående fakturaerI versjon 8.17 kan du også se disse på Fakturaoversikt (AP40103S).

Fakturaoversikt (AP40103S) har det også kommet et nytt felt: Kommentarteller. Dette viser hvor mange kommentarer som er lagt til på dokumentet i Approval. I eksemplet under ser vi at det er to kommentarer. 

Teller og flyt.PNG

Kommentarer
emilieh
CONTRIBUTOR **
av emilieh

Jeg ønsker at det skal ligge et "varsel" på fakturaer med kommentarer i inngående faktura, så man slipper å gå inn på hver enkelt faktura og sjekke om noen har kommentarer. Er dette mulig å få til? 

av Edvard Berntzen

Hei @emilieh 

Takk for innspill! Ber deg legge inn dette som ønske på ideforumet

Mvh.
Edvard Berntzen
Visma.net ERP support

Emil_Columbi
PARTNER
av Emil_Columbi

Hei @emilieh!

Under menypunktet "Leverandørreskontro > Transaksjoner > Inngående Faktura" er det mulig å knytte inn en kolonne som viser kommentarer fra Approval. Ved å filtrere utvalget på de fakturaene som har en eller flere kommentarer høres det ut som dette kan fungere som en indikasjon på hvilke faktura som har kommentarer i en listevisning, slik at du slipper å klikke deg inn på hver enkelt faktura.

Din partner kan nok hjelpe deg å sette opp dette om ønskelig 🙂

Mvh. Emil

ElisaKa
CONTRIBUTOR **
av ElisaKa

Hei

Hva når en godkjenner mottar fakturaen og ønsker å sette den "på vent" hos seg for oppfølging/avklaring før den sendes videre i flyt? Virker ikke som kommentarer fra disse blir synlige før de sender fakturaen videre.  Skulle gjerne sett disse kommentarene i arbeidsflyten slik at man kan se årsaken til at godkjenner venter med å avvise/godkjenne. 

av Edvard Berntzen

Hei @ElisaKa

I Approval vises kommentaren med en gang den er skrevet (lagres automatisk). I Financials vises riktignok ikke kommentaren før steget er godkjent (evt. sendt videre). Jeg skjønner at det hadde vært praktisk å kunne se denne i Financials med en gang. Ber deg opprette ønske på dette. Kommentarene ligger iallefall i Approval og vil kunne ses av en administrator som går gjennom ubehandlede fakturaer der (f.eks under Prosessoversikt). 

Approval.png

Mvh.
Edvard Berntzen
Business process advisor, Visma.net ERP.

Aktuelt brukertips