Mine områder
Hjelp

Autoinvoice: Kontaktperson inkludert ved sending - Visma.net ERP

28-02-2019 10:56 (Sist oppdatert 19-07-2019)
  • 2 Svar
  • 0 liker
  • 2335 Visninger

Kontaktperson er nå inkludert i xml-filen (faktura-filen) ved sending til Autoinvoice. 

 

Det er tre felter som sjekkes (og evt. benyttes) i følgende prioriterte rekkefølge: 

Pri 1: Kontakt (i fakturahodet)

Pri 2: Ekstern ref

Pri 3: Kontaktperson (under fanen Fakturaadresse)

 

Kontaktperson.png

 

Hvis Kontakt-feltet er fylt ut blir altså dette inkludert i xml filen. Er Kontakt-feltet blankt vil systemet sjekke Ekstern ref. Hvis dette feltet er blankt går programmet videre til Kontaktperson under fanen Fakturaadresse.

 

Dersom ingen av feltene har en verdi vil systemet automatisk legge til NA i filen.

 

Slik ser det ut i den opprinnelige xml-filen og de andre filformatene den evt. konverteres til: 


Visma.xml 6.0

Feltet mappes til <inv:Invoicee><inv:ContactPerson><inv:Name>

Visma.xml.png

 

EHF 2.0

Feltet mappes til <cac:AccountingCustomerParty><cac:Contact><cbc:Name>

EHF.png

 

Svefaktura

Feltet mappes til <cac:BuyerParty><cac:Contact><cbc:Name>

Svefaktura.png

 

TEAPPS

 

Feltet mappes til to felt:

  • <RECEIVER><CONTACT_INFORMATION> <CONTACT_PERSON>
  • <PAYER><CONTACT_INFORMATION><CONTACT_PERSON>

TEAPPS.png

Kommentarer
Stig Torp
PARTNER
av Stig Torp

Hei dere.

 

For et år siden hadde jeg en sak rundt dette der vi testet hvilke formater som gikk igjennom hele veien.

I mitt tilfelle i Visma.net utgående faktura viste det seg at (VismaXml6.0 til EHF.2.0) var det ikke mulig å bruke Ekstern ref, men kundens ordrenummer (ARInvoice.InvoiceNBR)

Fordi det var dette feltet som ble mappet mot <AccountingCustomerParty><Party><Contact><ID>

 

Jeg ser her at dere skriver at Ekstern ref går igjennom, men det er ikke min erfaring.

Har dere mulighet til å sjekke igjen mot EHF2.0?

 

Jeg lurer selvfølgelig også på hvordan dette blir mot PEPPOL3.0, da vi har flere og flere kunder som benytter forskjellige betalingskontoer (og betalingsmetoder) der Aktivering av PEPPOL3.0 er et must fpr å få dette igjennom til EHF.

 

/Stig

 

 

 

av Monika Maanum

Jeg beklager at denne posten ikke er besvart tidligere. 

 

Mapping av felter ved sending av Visma.xml 6.0:

Ekstern ref. mappes kun dersom feltet Kontakt på fakturaen er blankt. Da mappes det i henhold til beskrivelsen over. Hvis Kontakt er utfyllt, så vil ikke Ekstern ref. inkluderes i filen. 

 

Når det gjelder Kundens ordre nr. så mappes dette både til 
OrderReference: cbc: ID og Contact: cbc: ID  i EHF 2.0 og 

 

OrderReference: cbc: ID og BuyerReference i PEPPOL BIS 3.0. 

 

Mapping ved sending av PEPPOL BIS 3.0 direkte fra Visma.net ERP: (https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Visma-net-ERP/Stotte-for-elektronisk-fakturaformat-PEPPO...) Det er gjort endringer i forhold til mapping av Ekstern ref. Dette feltet mappes nå uansett til BuyerReference


Jeg håper dette var svar på spørsmålet. 

 

Bidragsytere
Aktuelt brukertips
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"