Mine områder
Hjelp

Betalingspåminnelse på engelsk

13-10-2015 24:57 (Sist oppdatert 09-09-2022)
  • 2 Svar
  • 0 liker
  • 2313 Visninger

Forklaring på hvordan du legger inn betalingspåminnelser på engelsk.

 

For å legge til betalingspåminnelse på engelsk henter du først opp kunden via Meny -> Kundereskontro -> Kunder. Åpne kunden du ønsker å endre, før du deretter går på Blankettstyring.

Gå så inn på linjen for Dunningletter. Dobbeltklikk i feltet for Rapport og søk opp Dunning letter, English. Denne legger du så til som rapport. Deretter lagrer du.

Når du nå skriver ut en betalingspåminnelse på kunden, er denne på engelsk.

Kunder.png

Kommentarer
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

For betalingspåminnelser med engelsk språk, ønsker vi naturlig nok en annen dokumenttekst enn den som blir inkludert på norske betalingspåminnelser. Hvordan går det an å legge til engelsk dokumenttekst på purringene som blir sendt ut til våre internasjonale kunder? Så vidt jeg kan se, går det ikke an å skille på dette under Kundeinnstillinger - Betalingsvarsler.

av Edvard Berntzen

Hei @Anonymous 

 

Dette kan du styre på kundeprofilen til kunden. På Kundeprofiler (AR201000) under fanen Rapporttekster kan du spesifisere hvilken dokumenttekst som skal brukes for kunder med denne kundeprofilen.

 

dokumenttekst.png

 

Kundeprofil.png

 

Dette forutsetter altså at du

- lager en dokumenttekst på norsk, en på engelsk, og knytter disse til relevante kundeprofiler

- ikke benytter feltene for dokumenttekster (Tekstkode)Kundeinnstillinger (AR101000)

 

 

Mvh.
Edvard Berntzen
Visma.net ERP support

 

Aktuelt brukertips
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"