Mine områder
Hjelp

E-postintegrasjon Office 365 - Endring i autentisering 1. oktober 2022

30-09-2022 15:23 (Sist oppdatert 01-10-2022)
  • 1 Svar
  • 1 liker
  • 991 Visninger

Dette gjelder alle kunder som sender e-post via Office 365 fra Visma.net ERP.

 

Microsoft avvikler Basis Authentication  for Office 365 fra og med 1. oktober 2022. Det betyr at passordet til brukeren som er satt opp med sending av e-post fra Visma.net ERP via SMTP eller Outlook må bekreftes via 2-faktor autentisering. Mer informasjon om dette finnes på Microsofts nettsted. Denne metoden for identifisering støttes ikke av Visma.net ERP. Løsningen er å benytte app-passord

 

Det kan hende du allerede bruker et app-passord, da trenger du ikke å gjøre noe. Dette kan imidlertid ikke kontrolleres i Visma.net ERP. Sjekk derfor hvordan brukeren er satt opp med administratoren av ditt Office 365-miljø. For mer informasjon om 2-trinns autentisering og oppsett av app-passord klikk her.

 

Når du har opprettet et app-passord i Office 365, kan du erstatte passordet i vinduet Systemets e-postkontoer (SM204002) med dette app-passordet.

 

BakhtiyarSleyman_0-1664543982466.png

 

Det samme gjelder forøvrig Gmail-brukere som bruker 2-faktor autentisering. E-postkontoen må settes opp med et app-passord. 

 

Hvis du har spørsmål, vennligst kontakt administratoren for ditt Office 365-miljø eller din Visma.net ERP partner.

Kommentarer
Jonatan Ringerike
CONTRIBUTOR *
av Jonatan Ringerike

Hei Jeg prøver å legge inn epost med smtp portokoll. Jeg sliter dog med et forhåndsutfylt passord kommer når jeg velger deaktiverer funksjonen "Bruk standardserver for utgående e-post"

Det kommer opp noe  med 8 tegn og jeg har et passord med flere tegn. 

Når jeg prøver å legge inn min eget passord og trykker test eller lagre går den tilbake til 8 siffret passord. Hvordan kan jeg fikse dette. 

JonatanRingerike_0-1691483635884.png

 

Aktuelt brukertips
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"