Mine områder

Logg inn Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
(updated by Edvard Berntzen VISMA ‎16-04-2019 16:38 )
Edvard Berntzen
  • 2 Svar
  • 0 Liker
  • 510 Visninger

Denne guiden viser deg hvordan opprette nye kostnadsbærere, etterhvert som du får behov for dette.

Merk: Før du oppretter nye kostnadsbærere må innstillingene for de ulike segmentene (avdeling, bil, prosjekt etc.) være satt opp. Dette kan gjøres ved å klikke på tannhjulet øverst til høyre, velge Konfigurasjon, og deretter Konfigurasjonshjelpen. Du har trolig fått hjelp til dette av en konsulent ifbm. oppsett av programmet. 

For å opprette nye verdier på et konkret segment (f.eks et nytt prosjekt), klikk på tannhjulet øverst til høyre - Konfigurasjon - Fellesinnstillinger - Registerinnstillinger - Registerverdier. 

Her velger du først Register-ID SUBACCOUNT og deretter segmentnr til segmentet (f.eks prosjekt). Du får en oversikt over disse ved å klikke på forstørrelsesglasset i feltet.

Klikk deretter på +-tegnet og skriv inn en ny verdi, samt beskrivelse av denne. Vi anbefaler at du følger nummerserien, med stigende rekkefølge og samme antall siffer. I eksemplet over legger du f.eks inn 03 og "Reklamekampanje for produkt X". Klikk deretter Lagre. Kostnadsbæreren er nå tilgjengelig til bruk i Financials. Merk: dette forutsetter at innstillingene som nevnt øverst i artikkelen er satt opp til å opprette nye kostnadsbærerkombinasjoner automatisk. Dette er standardinnstillingen. 

Bidragsytere
Kommentarer
CONTRIBUTOR **

Kan man sette inn en sperre på kostnadsbærer, for å huske å taste riktig (ellers kommer standard)

Dette gjelder også på selger ved oppretting av salgsordre -  faktura

Ingunn

PARTNER

Jeg vet ikke helt om jeg skjønner hva du mener med "sperre", så jeg svarer litt generelt her:

• Dersom det er konstnadsbærere eller kostnadsbærerkombinasjoner du ikke ønsker å bruke kan disse sette inaktiv.
  • Dersom det er snakk om en annen verdi for Standard kostnadsbærer så kan den settes i bilde Hovedboksinnstillinger (GL102000).
  • Dersom du ønsker en annen kostnadsbærer enn standard foreslått foreslått for transaksjoner mot en kunde, leverandør, vare el.l.  Kan du sette dette under Hovedboksinnstillinger på det enkelte element.