Mine områder
Hjelp

Driftsmidler

16-10-2018 12:22 (Sist oppdatert 21-11-2023)
  • 4 Svar
  • 1 liker
  • 8002 Visninger

Her finner du en oversikt over artikler som er laget vedrørende driftsmidler i Visma.net ERP. Vi anbefaler også å ta en titt på dette kurset. Kurset er mer oppdatert enn artiklene, og vi anbefaler å heller se på dette. I kurset går vi gjennom disse punktene: 

Kommentarer
Stine Tjosaas
CONTRIBUTOR **
av Stine Tjosaas

Hei, 

Har dere noen beskrivelse for hva man skal gjøre dersom man ønsker å endre avskrivningstid på driftsmidler? Vi har en del driftsmidler som skal avskrives over for eksempel 10 år, vi er nå kommet til år 7 og vi ønsker å endre til 15 års avskrivningstid. Altså at restverdien nå etter 7 år skal avskrives over 9 år inkludert dette året. Hvordan går vi frem for å endre på dette?

BeritAnne
CHAMPION ***
av BeritAnne

Hei @Stine Tjosaas
Det er bare å gå inn på de Driftsmidlene det gjelder og endre Økonomisk levetid - år under Generell informasjon.

Stine Tjosaas
CONTRIBUTOR **
av Stine Tjosaas

Men dersom jeg gjør det nå og ønsker at endringen skal ha effekt fra og med desember i fjor eller kanskje hele 2022, er det mulig eller endrer den bare fra perioden jeg er i når jeg utfører endringen?

BeritAnne
CHAMPION ***
av BeritAnne

Et Driftsmiddel kan bare avskrives én gang per periode.
Dersom det allerede er avskrevet for 2022 kan du justere dette med manuelle Driftsmiddeltransaksjoner.

Bidragsytere
Aktuelt brukertips
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"