Mine områder
Hjelp

Kampanjepris på vare

15-06-2021 13:16 (Sist oppdatert 17-06-2021)
  • 6 Svar
  • 0 liker
  • 3168 Visninger

I denne artikkelen beskriver vi hvordan du kan opprette en priskampanje på en vare.

 

I eksemplet har vi opprettet vare "putekasse". Varens utsalgspris er kr 5000,-. I dette tilfelle har vi opprettet en prisavtale med Pristype lik Basis for denne varen. 

kamp5.png

 

Registrerer vi salgsordre med 1 stk putekasse, foreslår systemet kr 5000,- som utsalgspris slik prisavtalen tilsier.kamp1.png

 

I perioden 15.06 - 20.06 er det en prisreduksjon på varen. Kampanjepris er kr 3000,-.

Opprett kampanjen ved:

  • Å åpne skjermbildet Kundeprisavtaler (AR202010).
  • Legg til ny avtale ved å klikke +.
  • Registrer Gjeldende dato 15.06.2021 og Utløpsdato 20.06.21.
  • Legg inn en beskrivelse.
  • I dette eksemplet gjelder kampanjen generelt. Vi velger Pristype lik Basis og ny pris kr 3000,-.
  • Lagre og Oppdater.

kamp2r.png

Salgsordre registrert innenfor dette datointervallet foreslår da kr 3000,- i utsalgspris som er i henhold til kampanjen.

kamp3.png

 

Salgsordre registrert etter kampanjens utløp får igjen ordinær utsalgspris. Her er det registrert salgsordre med dato 21.06.21 hvor den ordinære prisavtalen slår til.

kamp4.png

 

Kampanjepriser prioriteres foran andre prisavtaler. Har du definert andre rabattavtaler finner du mer informasjon om kombinasjon av rabatt og prisavtaler her.

Kommentarer
Karstein Opstad
CHAMPION ***
av Karstein Opstad

Linken til mer informasjon om "kombinasjon av rabatt og prisavtaler "fungerer ikke..

av Nina Bredholt

Hei Karstein Opstad

Takk for tilbakemeldingen. Jeg har korrigert linken og det skal fungere nå.

 

Mvh Nina Bredholt

Visma.net ERP support

Karstein Opstad
CHAMPION ***
av Karstein Opstad

Jeg savner muligheten til å legge inn salgsprisavtale på prosjektnivå.
På samme måte som man kan angi en pris eller rabatt for en kunde, så burde det være mulig å definere prosjektnr som "Pristype"  i vinduet AR202000.

av Nina Bredholt

Hei Karstein Opstad

Det er dessverre ikke mulig å registrere prosjektnr i disse bildene.  PA bruker salgsprisavtale  men den må da knyttes mot kunde. Ønsker du hjelp til dette er det fint om du oppretter supportsak da den henvendelse går til de som har support på Project Accounting.

Når det gjelder mulighet for å få inn prosjektnr på prisavtalen kan du gjerne legge in et ønske om dette på forumet er under Ideér.

 

Mvh Nina Bredholt

Visma.net ERP support

 

Karstein Opstad
CHAMPION ***
av Karstein Opstad

Hei, @Nina Bredholt 

Jeg er klar over, og i stand til å legge inn salgsprisavtale for kunder 😉
Har lagt inn ønske om at det også skal gå an å legge inn prosjektnr:
https://community.visma.com/t5/Ideer-i-Visma-net-ERP/Onsker-mulighet-for-a-legge-inn-prosjektnr-i-sa...

av Nina Bredholt

Takk for at du la dette inn som ønske🙂

Mvh Nina

Bidragsytere
Aktuelt brukertips
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"