Mine områder
Hjelp

Opprette flyt med bare "Første godkjenner"

20-06-2022 09:19 (Sist oppdatert 21-06-2022)
  • 0 Svar
  • 2 liker
  • 506 Visninger

Vi skal se på hvordan du oppretter en flyt der bare "Første godkjenner" som du legger på i ERP/Financials må godkjenne. 

På denne måten kan du fritt bestemme fra faktura til faktura hvem som skal godkjenne.

 

Vi går til flyten i Approval og setter opp 1 trinn.

Flyt verdi.PNG

Det er et par ting som er viktig å merke seg.

Skal Første godkjenner få lov til å endre/redigere på linjene, da må det hakes av på den valgmuligheten i toppen.

Husk at det ikke må hakes av for "Blokker dokumentet hvis ingen godkjenner bli funnet"

Sist men ikke minst, opprette en grense og sett på at den godkjenneren på dette trinnet bare skal godkjennes over en viss sum.

 

Fiktiv grense.PNG

Her har jeg satt opp en grense med navn "Fiktiv grense" og verdien på den er 10000.

Flyten er satt opp at godkjenner Chri A skal være med å godkjenne faktuarer som da overstiger 10000,-. 

Men min bedrift vil aldri motta faktuarer på over 10000,-, så denne grensen er egentlig fiktiv og vil gjøre at Chri A i realiteten ikke er med på flyten.

 

Merk at de fleste bedrifter har regler på hvordan flyten og godkjennere skal være ut ifra sum på faktura, og det er viktig å følge disse.

 

Vi skal se på hvordan det blir når vi sender faktura på flyt til Approval.

Jeg oppretter en faktura i ERP.

 

Faktura 500.PNG

Vi ser summen er på 625,-.

Godkjenner dok.PNG

Vi legger inn Christian Alne som Første godkjenner på dokumentnivå og sender fakturaen til Approval.

Flyten.PNG

Vi ser på flyten at bare Christian er godkjenner. Chri A skal ikke godkjenne fakturaen da summen er under 10000,-

 

Så selv om vi ikke benytter trinn 1 som er satt opp så må det være opprettet for at flyten skal fungere.

 

Aktuelt brukertips
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"