Mine områder
Hjelp

Prisgruppe på Kundeprofil

13-02-2020 11:45 (Sist oppdatert 13-02-2020)
  • 4 Svar
  • 0 liker
  • 2097 Visninger

I versjon 8.19 (tilgjengelig fra 19.02.20) er feltet Prisgruppe tilgjengelig på Kundeprofiler (AR201000). Dette er implementert etter ønske på ideforumet

 

- Prisgruppe opprettes under Kundeprisprofil (AR208000 ), og brukes til å koble en gitt gruppe kunder til f.eks en salgsprisavtale

- Kundeprofiler (AR2010PL) brukes som en registreringshjelp for opprettelse av nye kunder med fast informasjon. 

 

Prisgruppe registreres under fanen Generell informasjon på kundeprisprofilen.

 

prisgruppe.png

 

Merk: 

Hvis du etter at kunden er opprettet med den gitte kundeprofilen endrer Prisgruppe på samme kundeprofil, må du endre manuelt på kundekortet også. Endrer du til en annen kundeprofil , vil Prisgruppen som ligger på denne, oppdateres til kundekortet, når man bekrefter dette. Dette følger samme logikk som andre felter som eksisterer både på kunde og kundeprofil. 

Kommentarer
PålNBH
CONTRIBUTOR **
av PålNBH

Hei. Hvordan får man enkelt ut en oversikt over hvilke kunder som tilhører hvilken Prisgruppe? Som kontroll med tanke på hvilke kunder som får rabatter.

av Edvard Berntzen

Hei @PålNBH

 

Vi har dessverre ikke noen egen rapport/forespørsel for dette, men det er iallefall mulig å endre skjermbildet Kunder (AR3030PL) slik at denne også viser Prisprofil (som det heter nå). Jeg anbefaler at du tar kontakt med partneren din for hjelp til dette.

 

Mvh.

Edvard Berntzen

Visma.net ERP

PålNBH
CONTRIBUTOR **
av PålNBH

Hei Edvard.

Tusen takk for innspill - det sjekket jeg, men var ikke tilgjengelig. Tenkte ikke på at vi kan "redigere" og legge til. Fant LocationExtAddress.CPriceClassID så med riktige koblinger fikk jeg det fram nå. Dette hjelper veldig.

 

mvh Pål

av Edvard Berntzen

Godt å høre! Vær oppmerksom på at flere tabeller kan gjøre forespørselen tregere. Hvis du opplever dette kan det være hensiktsmessig å lage en egen forespørsel basert på en kopi av Kunder (AR3030PL) med kun informasjonen du trenger for dette formålet (pris). 

 

Mvh.

Edvard Berntzen

Visma.net ERP

Aktuelt brukertips
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"