Mine områder
Hjelp

Purringer sendt på e-post - Visma.net ERP

05-05-2019 12:11 (Sist oppdatert 23-07-2019)
  • 5 Svar
  • 0 liker
  • 3530 Visninger

Visma.net Financials har mulighet for å sende purringer på e-post. Hvilken e-postadresse benyttes til dette? 

 

Hvis ikke annet defineres sendes purring til epostadressen definert i feltet E-post under fanen Fakturainnstillinger på kunden. Merk: valget Send betalingsvarsler per e-post må være avhuket. 

 

purring-epost 1.png

 

Du kan også legge inn en egen e-postadresse for purring. Purringen vil da sendes til denne epostadressen i tillegg (kopi til denne). Ønsker du at purringen bare sendes til denne adressen er dette dessverre ikke mulig per nå. 

 

For å sette opp en egen epostadresse for purring:

  1. Stå på kunden, og velg fanen Blankettstyring 
  2. Velg dokumenttype Dunningletter
  3. Under Mottakere, klikk +
  4. Velg hvilken epostadresse som skal benyttes. Merk: E-postadressen må være registrert på kunden fra før. Du kan velge mellom
    • Hoved (feltet E-post under fanen Generell informasjon)
    • Fakturering (feltet E-post under fanen Faktureringsinnstillinger)
    • Levering (feltet E-post under fanen Leveringsinnstillinger)
    • Ansatt (feltet E-post på en valgfri ansatt i firmaet)
    • Kontakt (feltet E-post på en valgfri kontakt på kunden)

 

purring2.png

Eksempel

 

Under fanen Fakturainnstillinger er det lagt inn per.simen.veum@visma.com i feltet E-post. Under fanen Generell informasjon er det riktignok lagt nina.bredholt@visma.no i feltet E-post.

 

Under Blankettstyring har jeg lagt inn kontakttype Hoved. Programmet henter da  epostadressen som ligger under Generell informasjon på kunden - i dette tilfellet nina.bredholt@visma.no.

 

Det sendes da en mail til per.simen.veum@visma.com og en kopi til nina.bredholt@visma.com 

(Eksemplet under er på engelsk. Merk at teksten på purrebrev har norsk språk som standard i et norskt firma). 

 

purring3.png

Kommentarer
Mantena_AS
CHAMPION *
av Mantena_AS

Det hadde vært bedre om purringen ble sendt til e-post adressen på fliken Generell.  I våre dager er det fler og fler kunder som har egen adresse og e-post adresse til fakturaene sine, hvor faktura leses maskinelt.

Purringer blir derfor spyttet ut igjen og i værste fall ikke behandlet.

Alle kunder har en e-post adresse til andre kunde henvendelser, som blir åpnet av mennesker. At vi må gå inn på hver enkelt kunde for å legge til en epost adresse til, som det skal gå purring til, er bare tungvindt.  

av Edvard Berntzen

Hei @Mantena_AS

 

Takk for innspill! 

 

Jeg anbefaler at du legger inn dette som ønske på ideforumet vårt. Her kan andre kunder og partnere stemme på forslaget, noe som øker sannsynligheten for at det blir implementert. 

 
 
Mvh.
Edvard Berntzen
Business process advisor, Visma.net ERP. 
Mantena_AS
CHAMPION *
av Mantena_AS

Desverre sitter ikke jeg hele dagen på Communuty. Jeg har gitt et innspill. Hvis dere ikke forstår poenget mitt, er det synd, for dette er fakta opplysninger.

Jeg  har ikke tid til å registrere det en gang til for at andre kunder skal vurdere og stemme på forslaget. Jeg har dårlig erfaring med det, fordi Mantena ser ut til å ha andre utfordringer i Visma enn det deres andre brukere og derfor når ikke våre innspill opp, når det stemmes...

av Edvard Berntzen

Hei @Mantena_AS

 

Jeg skjønner at du har dårlig erfaring med å melde inn ønsker når situasjonen er som den er. Jeg skal registrere dette ønsket internt. 

 

Mvh.
Edvard Berntzen
Business process advisor, Visma.net ERP.

Thomas F Skyrud
CONTRIBUTOR *
av Thomas F Skyrud

Hei, 

 

jeg har lagt merke til at det ikke er noe KID nummer på malen for betalingsvarsel (sjekket flere klienter). 

 

Er dette en feil eller er det en grunn til at det ikke kommer KID nummer på fakturaen som sendes til kunden? Det blir jo generert KID for fakturaen i VnF.

Bidragsytere
Aktuelt brukertips
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"