Mine områder
Hjelp

Rapporter Leverandørreskontro

12-07-2017 12:07 (Sist oppdatert 19-08-2022)
  • 4 Svar
  • 0 liker
  • 4831 Visninger

Denne artikkelen gir en oversikt over de vanligste rapportene på Leverandørreskontro

Åpne poster på leverandører

 

Rapportnavn: Transaksjon per leverandør (AP63250S)

 

Velg Åpne bilag og perioden tom. den du vil vise. Er det huket av for Inkluder betalingshistorikk vil betalinger også vises (anbefales generelt ikke da det kan bli uoversiktlig). Merk at rapporten grupperer bilagene på kontoen for forhåndsbetaling (standard: 1740) og hovedbokskontoen til leverandøren (standard: 2400). hvis det finnes bilag på begge.  

 

Ønsker du å vise alle leverandører, lar du feltet Leverandør stå tomt. Hvis du ønsker å vise en konkret leverandør må du legge inn denne før du klikker Kjør rapport

 

AndersAngelhus_0-1660894953619.png

 

    Åpne poster på leverandører (historisk)

 

Rapportnavn: Aldersfordelt saldo periodeavhengig (AP630500)  

Denne gir altså en saldoliste på leverandører tilbake i tid. 

 

Velg rapportformatet Sammendrag (totalt per leverandør) eller Detaljert (alle fakturaene).

Perioden du velger tilsvarer aldersfordelingsdatoen. Velger du f.eks 06-2018 blir aldersfordelingsdatoen 30.6. Les mer om dette i denne artikkelen

Velg evt. Leverandørprofil for å filtrere på dette. 

 

AndersAngelhus_1-1660895078680.png

 

  

Alle poster på leverandører

 

Rapportnavn: Leverandørspesifikasjon (AP65200S)

 

Velg tidsrommet du vil vise postene for med feltene Fra periode og Til periode (sistnevnte viser til og med). Hvis det ikke velges noen leverandør vil alle vises, men sortert på leverandør. Merk at rapporten viser alle leverandørbilag, både fakturaer og betalinger. De ulike typene bilag står i stigende rekkefølge, men betalingene vises ikke sammen med den aktuelle fakturaen. Man vil riktignok se en totalsaldo nederst på leverandøren.

 

AndersAngelhus_2-1660895326969.png

 

Tips: Forespørsler kan også brukes for å få oversikt over bilag på en enkel måte. Disse finnes under Leverandørreskontro - Forespørsler. Ved behov kan de også eksporteres til Excel ved å klikke på ikonet for dette. 

 

AndersAngelhus_3-1660895381301.png

 

Se også

Rapporter Kundereskontro

Rapporter Avgifter 

Rapporter Hovedbok

Kommentarer
Inger Kristi
CONTRIBUTOR **
av Inger Kristi

Hei,

 

Kan disse rapportene sorteres på dato? Det hadde gjort det enklere å avstemme for de fleste andre regnskapssystemene skriver ut sortert kronologisk

av Edvard Berntzen

Hei @Inger Kristi

 

Det er mulig å sortere etter dato, men kun innenfor samme bilagstype (f.eks innbetaling eller faktura). Ønsker du en fortløpende oversikt over alle typer bilag anbefaler jeg å bruke forespørselen Leverandøropplysninger (AP402000). Her kan du velge å vise bare åpne (standard) eller huke av for alle. Deretter kan du sortere stigende på dato, evt. innenfor et intervall. Det er også mulig å eksportere til Excel hvis det skal sendes videre. 

 

Leverandøropplysninger på dato.png

 

Send gjerne inn ønske om forbedringer på dette. 

 

Mvh.
Edvard Berntzen
Visma.net ERP support

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Har vært Visma.net kunde i snart et halvt år og er skuffet over at det ikke er mulig og få en liste tilnærmet lik kontoutdrag kunder og leverandører slik vi har i Global. Med bilagene ordnet etter dato og inngående og utgående saldo pr månet i en periode  vi definerer selv. Vi vet ikke helt om jeg synes dette kan kalles fremtidens system når det ikke finnes en slik liste. Er det virkelig ikke flere enn oss som savner det?

Vimsen99
CONTRIBUTOR **
av Vimsen99

Jeg vil ha en aldersfordeltsaldoliste periodoavhengig - hvor en styrer mot hvilke hovedbokskonto uttrekket skal gå mot. Da får vi avstemt mot hovedbokskonto og dokumentert dette skikkelig mot revisor. Rapportene som finnes i dag er  helt supre, i og med de også kan tas ut i PDF. Jeg har ikke funnet en god rapport på kunder og leverandører som kan tas ut i PDF og dokumentere saldo reskontro. Rapporten leverandørsaldo kan kun tas ut i excel feks. Det er ikke god nok dokumentasjon for vår revisor. Skal være i PDF også..

Bidragsytere
Aktuelt brukertips
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"