Mine områder
Hjelp

Registrere purregebyr/finansielle avgifter på en manuelt registrert betaling - Visma.net ERP

02-11-2018 09:57 (Sist oppdatert 11-08-2022)
  • 2 Svar
  • 1 liker
  • 1998 Visninger

Ved registrering av manuell betaling har du mulighet for å postere gebyrer og finansielle avgifter direkte med betalingen.

 

Det kan du gjøre ved å gå til Meny -> Leverandørreskontro -> Leverandørbetalinger

Registrer så betalingen på vanlig måte.

 

Her viser vi en betaling på kr 1 000,- da du har fått faktura på kr 1 000,- fra din leverandør. Match betalingen mot faktura slik som vist under.

andersangelhus_0-1660213661682.png

 

Si du har en finansiell avgift f.eks bankgebyr knyttet til dette. Da kan du registrere det via fanen Finansielle avgifter.

 

Legg inn posteringstype, kostnadskonto og beløp. I eksempelet under legger jeg inn gebyr på kr 50,- som posteres mot konto 8170.

 

andersangelhus_1-1660213783879.png

 

 Legg inn betalt beløp på kr 1 000,- og oppdater betalingen.

 

Gebyret posteres da mot bank og konto du registrerte under Finansielle avgifter:

andersangelhus_2-1660213923415.png

 

 

Kommentarer
sjli
CONTRIBUTOR *
av sjli

Noen grunn til at denne funksjonen er utilgjengelig for kunderefusjoner? Jeg har disagio på 1 euro på en kunderefusjon, men får ikke lagt til noe under finansielle avgifter- fanen er der, men "legg til linje" er utilgjengelig (grå). Virker litt klønete å måtte lage en egen, separat hovedbokpostering på dette.

av Anders Angelhus

Heisann @sjli 

 

Per dags dato er det ikke støtte for å legge til finansielle avgifter på kunderefusjoner. Vi kjenner ikke til årsaken til at dette ikke er implementert, men jeg anbefaler deg å legge dette inn som et ønske i idéforumet vårt 😊

 

Mvh

Anders Angelhus

Product Expert Visma.net ERP

Bidragsytere
Aktuelt brukertips
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"