for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Repeterende transaksjoner kan brukes for automatisk oppretting av hovedbokstransaksjoner, leverandørfakturaer eller kundefakturaer som gjentas regelmessig (bare med annen dato).
I dette tilfellet skal vi opprette en tidsplan for husleie-fakturaer.
1. Det første man må gjøre er å opprette fakturaen som skal brukes som mal. Merk: transaksjonen eller fakturaen kan ikke være oppdatert og må ha status Balansert for å kunne brukes.
2. Under Repeterende transaksjoner (AR203500) oppretter man deretter en tidsplan. Tidsplanen settes opp med
3. Under Dokumentliste legger du inn fakturaen/e som skal brukes som mal. Merk: en faktura per kunde.
1. Gå til Opprett repeterende transaksjoner (AR504000)
2. Utførelsesdato står automatisk som dagens dato. Skjermbildet viser alle tidsplaner med Neste utførelsesdato før eller lik denne datoen. Velg tidsplaner du ønsker å kjøre og klikk på Kjør eller klikk Kjør alle.
Når tidsplanen kjøres blir det generert nye fakturaer under fanen Genererte dokumenter på aktuell tidsplan. Merk: tidsplanen oppretter bare en faktura per kunde per gang den kjøres.
Tips: Det er mulig å opprette en tidsplan på skjermbildet Opprett repeterende transaksjoner (AR504000). På denne måten slipper man å kjøre behandlingen manuelt.
Hei!
Kan man bruke "Repeterende transaksjoner" i Hovedbok også? For f.eks. å føre det samme beløpet ut av en konto og inn på en annen hver måned.
Hei! Ville veldig gjerne ha svar på om man kan bruke dette i Hovedbok også!
Hei,
Repeterende transaksjoner kan også benyttes for bilag i hovedbok 🙂
Mvh Ole Jørgen
Hei Ole Jørgen!
Da må du nesten fortelle meg hvordan. Det er jo ikke noe felt med "periodiserings nøkkel" på et hovedboksbilag...?
Hei,
Mvh Magnus
Har noen vært borti feilen "Feil i Hovedbok: Neste genereringsdato for denne oppgaven er større enn gjeldende forretningsdato"? Jeg prøver å sette opp en gjentakende faktureringsjobb og denne meldingen kommer opp dersom det legges inn oppgaver fremover i tid:
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.