Mine områder
Hjelp

Sending av vedlegg på faktura til Visma.net AutoInvoice

06-06-2018 14:53 (Sist oppdatert 19-08-2022)
  • 2 Svar
  • 0 liker
  • 2359 Visninger

I skjermbildet Innstillinger for Autoinvoice (CS10250S),

kan vi under Sende fakturaer sette haken Merk filvedlegg som skal sendes til Autoinvoice automatisk.  

 

AndersAngelhus_0-1660912940048.png

 

På kundekortet må vi også hake av for Send fakturaer til Autoinvoice (AR303000)

 

AndersAngelhus_1-1660913041801.png

 

Vi oppretter  en faktura, og klikker på Filer for å laste opp en fil. Denne blir deretter synlig under fanen Vedlegg

 

AndersAngelhus_2-1660913268104.png

 

Merk: Visma.net ERP støtter bare PDF vedlegg. Årsaken er at dette kan de fleste mottakere håndtere, mens andre filtyper er det færre mottakere som kan håndtere. 

 

Laster vi opp en xlsx-fil vi ser at det ikke blir hake for Send fil til AutoInvoice. 

 

AndersAngelhus_3-1660913541760.png

 

Laster vi derimot opp en PDF-fil blir det satt hake for Send fil til AutoInvoice automatisk. 

 

AndersAngelhus_4-1660913596426.png
Kommentarer
Mantena_AS
CHAMPION *
av Mantena_AS

Hei!

Dette er greit, men faktura og PDF-vedlegg komme ikke i samme filen, men som to pdf-filer.  Kundene våre klager på dette, for deres system håndterer ikke flere Pdf-filer i samme e-post og leser bare inn den ene.  Det blir umulig for oss å følge opp hvilke kunder vi må skrive ut selv, fordi vi må merge faktura og vedlegg før vi sender det til dem. 

av Edvard Berntzen

Hei. 

 

Sammenslåing av faktura og vedlegg i en pdf-fil er dessverre ikke støttet, men jeg anbefaler deg å legge inn ønske om dette på ideforumet.  


Mvh.
Edvard Berntzen
Visma.net ERP support

Aktuelt brukertips
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"