Mine områder
Hjelp

Standard behandling innbetalinger

05-06-2019 15:54 (Sist oppdatert 19-09-2023)
  • 2 Svar
  • 0 liker
  • 2077 Visninger

En betalingskonto (CA202000) har fire ulike valg for hva som skal være Standard behandling innbetalinger og Standard behandling kontoutdrag. 

 

Hva betyr de ulike valgene? I denne artikkelen går vi gjennom dette med feltet Standard behandling innbetalinger som eksempel. 

 

15.05_001.png

 

Merk: uansett valg her kommer innbetalingene inn i Autopay-innboks (CA50400S) med status Ny. Meldingene i AutoPay-innboksen må behandles før de blir synlige i Behandle inngående betalinger/Behandle kontoutdrag, uavhengig av hvilken standard behandling man velger.

 

14.05_002.png

Importer fra Autopay

 

Når denne er valgt havner innbetalingene i skjermbilde Behandle inngående betalinger (AR305000), men ingen behandling blir gjort utover det. 

 

14.05_003.png

Importer fra Autopay og match

 

Når denne er på havner innbetalingene i skjermbildet Behandle inngående betalinger (AR305000) og programmet vil klikke på Automatisk avstemming. De transaksjonene som har match vil bli matchet og feltet Klar til behandling vil bli avhuket. 

 

15.05_004.png


Importer fra Autopay og behandle

 

Når denne er på havner transaksjonene i skjermbildet Behandle inngående betalinger (AR305000), og programmet trykker på Automatisk avvstemming og Behandle. Dette både matcher transaksjonene og behandler (bokfører) dem. 

 

14.05_005.png

 

Utelat fra Autopay

 

Når dette er valgt importeres ikke betalingene automatisk (men kan senere importeres fra Autopay-innboks (CA50400S)

 

Kommentarer
JanetteH
PARTNER
av JanetteH

Hei! 

Hvordan blir det i behandle banktransaksjoner, dersom jeg setter på "Importer fra Autopay og match" på standard behandling innbetaling?

Har tidligere opplevd at dersom man har satt dette som valg for innbetalinger så er "matchen" brukt opp på behandle banktransaksjoner, og man må skjule innbetalingene som ligger i dette bildet. Stemmer dette?

 

Mvh

Janette

 

av Edvard Berntzen

Hei @JanetteH

 

Matching i Behandle inngående betalinger skal ikke påvirke Behandle banktransaksjoner. Hvis dette fortsatt er et problem anbefaler jeg å kontakte din partner for support. 

 

Mvh.

Edvard Berntzen

Visma.net ERP 

Bidragsytere
Aktuelt brukertips
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"