Mine områder

Logg inn Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
(updated by Thea Petrine Hammer VISMA ‎24-07-2019 15:36 )
Nina Bredholt
  • 0 Svar
  • 2 Liker
  • 204 Visninger

Merk: Denne artikkelen beskriver funksjonalitet i versjon 8.12 av Visma.net ERP, tilgjengelig fra 7.4.19. 

Vi har hatt mange ønsker som går på visning av faktura under godkjenning/kontering av dokument i Approval. Vi har nå kommet med en mulighet for dette. Merk: dette er første versjon av løsningen. Denne er under utvikling, og vil bli videreutviklet og forbedret.

Man registrerer en inngående faktura og legger til pdf fil i Financials som vanlig. Deretter sendes denne på flyt til Approval på vanlig måte. 

1. Gå til dokumentet i Approval (under Mine oppgaver eller Dokumentoversikt

2. Gå til fanen Redigeringsprogram.

3. Øverst til høyre har du nå en link til pdf-filen du la til på fakturaen inne fra Financials. Klikk på denne

Approval dokumentlink1.png

4. Nå åpnes fakturaen i et eget vindu. Dette gjør det mulig å se fakturaen mens du konterer i Approval. Dette har vært et ønske fra mange. 

Approval dokumentlink2.png

Dette fungerer bra hvis du har to skjermer. Da kan du dra vedlegget over på en skjerm og kontere på en annen.

Hvis du kun har en skjerm er dette litt mer tungvint. Når du registrerer i dokument-vinduet forsvinner visningen av dokumentet. Det kan hentes opp igjen da det ligger i bakgrunnen, men det er tungvint. Som alternativ kan du minimere både dokument-vinduet og konterings-vinduet ved å tilpasse vinduene i nettleseren. Dette gjør det mulig å vise konteringen og fakturaen ved siden av hverandre.  

Et siste alternativ er å veksle mellom fanene Oppgavedetaljer (som viser fakturaen) og Redigeringsprogram (som viser konteringen). Dette har også vært mulig til nå.