Mine områder
Hjelp

Jeg har glemt passordet mitt, hva gjør jeg?

03-01-2018 17:43 (Sist oppdatert 03-08-2018)
  • 0 Svar
  • 0 liker
  • 12916 Visninger

 

Dersom du har glemt passordet ditt, kan du enkelt få nytt passord ved å benytte funksjonen for "glemt passord". 

 

Gå til innloggingssiden og klikk på "Glemt ditt passord?"glemt passord 1.PNG

 

Legg inn mailadressen din i feltet for e-postadresse. Dette må være mailadressen du er registrert med i Visma.net. Dersom du ikke husker hvilken mailadresse som er benyttet her, ta kontakt med lønningsansvarlig i din bedrift. 

 

Av sikkerhetsmessige årsaker må du huke av for "Jeg er ikke en robot". Klikk videre på Send forespørsel. 

glemt passord 2.PNG

 

 

Av og til kan det også være at du må markere ruter i et bilde, f.eks. av kjøretøy eller bilskilt. Dette er ytterligere sikkerhet for å sikre at ingen roboter e.l. skal kunne gjøre endringen på din bruker. 

glemt passord 3.PNG

 

 

Når bildet ser slik ut, klikker du videre på "Send forespørsel".

glemt passord 4.PNG

 

 

Du har nå mottatt en ny mail i innboksen din, med en link hvor du kan endre angi nytt passord. Klikk på Angi nytt passord. 

glemt passord 5.PNG

 

 

 

Legg inn et egenvalgt passord, og bekreft det en gang til. Merk at passordet må bestå av kravene listet opp i ruten til høyre på bildet under.

glemt passord 6.PNG

 

Når passordet er endret vil du få en bekreftelse på dette, og kan klikke på Gå til innlogging for å logge inn med det nye passordet ditt. 

gi til innlogging.PNG

 

Spørsmål til support

Jeg har klikket på glemt passord, men mottar ikke noen e-post? - Sjekk først at e-posten ikke har blitt tolket som "spam" og ligger i "søppelpost".  Det kan også være at e-postserveren i ditt firma ikke slipper igjennom "glemt passord e-posten". Visma.net benytter to avsender servere. Avsender adressen på disse e-postene er: "do.not.reply@platform.visma.com" eller "do.not.reply@connect.visma.com ". Be den som styrer e-posten i ditt firma, sjekke at disse e-postadressen ikke blir stoppet. 

Bidragsytere
Aktuelt brukertips
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"