Mine områder
Hjelp

Godkjenne reiseregninger, timelister og fravær

16-03-2018 11:37 (Sist oppdatert 03-08-2022)
  • 0 Svar
  • 0 liker
  • 3474 Visninger
Dette brukertipset er en del av dokumentasjonen "Kom i gang med Payroll". Ønsker du å se alle stegene i oppstartsdokumentasjonen, klikk her.

Approval | Mine oppgaver

Her kan du godkjenne reiseregninger, timelister og fravær. Når det er oppgaver som er klare for å godkjennes vil du få opp en linje for den ansatte, som vist på bildet under:

Capture.PNG

For å godkjenne reiseregningen, timelisten eller fraværet kan du trykke på det grønne tegnet
på linjen for reiseregningen, timelisten eller fraværet

Capture.PNG

Hvis flere av reiseregningene, timelistene eller fraværet som ligger i Approval skal godkjennes
kan du hake av for de det gjelder og trykke på «Godkjenn utvalgte» som ligger nederst i høyre
hjørnet.

Capture.PNG

For å godkjenne eller avvise denne, klikk på linjen for den ansatte. Da får du opp en
rapport som viser hva den ansatte har sendt til godkjenning.

Capture.PNG

For å godkjenne klikker du på «godkjenn» nederst i høyre hjørnet.

Capture.PNG

Du kan legge inn en kommentar for godkjenningen eller klikke godkjenn med en gang.
Kommentaren kan du se hvis du går inn igjen på den godkjente reiseregningen, timelisten eller
fraværet i Approval. Klikk «OK», da vil reiseregningen, timelisten eller fravær bli overført til
den første åpne lønnskjøringen i Payroll.

Capture.PNG

Hvis reiseregningen, timelisten eller fraværet ikke er korrekt kan du klikke «Avvis». Da vil
den bli sendt tilbake til den ansatte for retting.

Capture.PNG

Du må legge inn en kommentar for hvorfor du avviser reiseregningen, timelisten eller
fraværet.

• Når du avviser en reiseregning sendes e-post til den ansatte med beskjed om dette, samt kommentaren som ble lagt inn
  • Når du avviser en timeliste/fraværssøknad vises et et rødt tall på varselikonet i Calendar. Dette indikerer antall varsler, og den ansatte kan her se hva som er avvist. For å se kommentaren må man gå til/åpne den aktuelle registreringen.
    Screenshot_19.png
    Screenshot_20.png

Klikk «OK» for å avvise reiseregningen, timelisten eller fraværet.

Capture.PNG

Klikk her for å gå videre til neste steg.

Spørsmål til support

• Ansatt har sendt inn timeliste for godkjenning, men det er feil på en dag. Kan jeg avvise kun denne dagen?
    Nei, pr. nå avviser du hele timelisten. 

Relaterte brukertips

Hva betyr gul og grønn strek i Calendar

Hva er Expense

Hva er Absence (Calendar)

Hva er Time (Calendar)

Veien til Visma.net Payroll
Aktuelt brukertips
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"