avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"
(updated by Wenche_Jacobsen VISMA ‎18-11-2019 12:52 )
Gunnar Glendrange
  • 7 Svar
  • 3 Liker
  • 1986 Visninger

Hvilke systemer er Visma.net Payroll integrert med? Hvilke data kan importeres og eksporteres?

Integrert:

Visma.net Financials     kostnadsbærere, lønnskostnader til regnskap ("bunt")

Visma Business             (kostnadsbærere og kontoplan, gitt Business integrert med Visma.net)

Visma Global                 (ansvarsenheter og kontoplan, gitt Global integrert med Visma.net)

Import:

Ansatt-opplysninger    (konkret tilpasset Visma Lønn, Huldt & Lillevik og Mamut)

Ansattes variable lønnsdata (enten det er timer, overtid, ulike trekk, bonus, eller hva)

Eksport:

Regnskapsfil med all relevant informasjon  (SIE4-format samt Huldt & Lillevik standard MVA)

Lønnstransaksjoner (med god filtering), csv/excel-format

Annen informasjon:

Importerer du variable lønnsdata inn i Visma Lønn eller Huldt & Lillevik, skal det være enkelt å gjøre dette i Visma.net Payroll også!

Lønnsartnumre er annerledes i Payroll. Det betyr at du må henvise til andre lønnsarter i løsningen hvor data kommer fra.

Bruker du Visma Lønn, skal det være eneste endring du trenger å gjøre.

Bruker du Huldt & Lillevik, må du samme sted også angi at du ønsker fil i Visma Lønn-format i steden, det er dette formatet Payroll støtter (foruten sitt eget standard-format).

Annet økonomisystem enn Visma?

De aller fleste økonomisystem har god erfaring med import av lønnskostnader fra Visma Lønn og Huldt & Lillevik.  I Payroll kan du få lagd fil ihht Huldt & Lillevik standard format regnskap (og i SIE4-format). 

Bruker du Huldt & Lillevik, bør import av fil fra Payroll kunne benyttes på samme måte som du er vant til.

Bruker du Visma Lønn, vil det normalt gå bra å si du importerer fil ihht Huldt & Lillevik-format i steden.

Finnes det et åpent API?

Nei, dessverre. Det gjør ikke det nå.

Forhåpentligvis vil ovennevnte være til god hjelp.

Det vil komme nye muligheter / åpent API senere.

illustrasjon integrasjoner.JPG 

Kommentarer

Hei!  Erfaring fra import av variable til payroll, er at fil som fungerer ved import i Visma lønn, ikke nødvendigvis fungerer i payroll: Desimalskilletegn må være punktum ikke komma, og det må være to desimaltegn, for at payroll skal godta filen.  I tillegg er det trekkode(det siste feltet), men det er vel nevnt under seksjonen import av variable her på Community.

Kan du sende meg en slik fil, Lisbeth?

Mine går "om hverandre" - Visma Lønn og Visma.net Payroll

Hadde 1 desimal både i antall og beløp. 

Har sendt deg den på e-post nå, Gunnar.

I Visma Lønns dokumentasjon, står det at desimallskilletegn er punktum.  Samme som Payroll støtter.

Men ser at Visma Lønn godtar også komma, det gjør ikke Payroll.

Hei,  Det fungerer heller ikke å importere fil fra Smartdok. Ved valg av fil i format Visma Lønn  fra Smartdok feiler den ved innlesing i Payroll.  

Får denne meldingen: Filen har feil format. Vennligst kontroller at du laster opp en korrekt fil.

Hei Gunn.

Kan du registrere og sende inn sak med vedlegg til support, så skal vi se nærmere på det.

Med vennlig hilsen

Wenche Jacobsen

Hei, sak er meldt inn. Her får jeg beskjed om at sak er meldt til utvikling og at de ikke vet når dette blir løst. Ved innsending til support hos Smartdok får jeg spørsmål om hvorfor vi benytter filen som er beregnet på Visma Lønn.....