avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"
(updated by Jakobkollandsrud ‎25-07-2019 09:37 )
Jenny Barlund
  • 0 Svar
  • 0 Liker
  • 284 Visninger
Calender / Arbeidstid / Medarbeidere

Her kan du knytte malen for arbeidstiden til de ansatte det gjelder.

49.png

Trykk på den første dagen malen for arbeidstiden skal gjelde fra. Du får da opp følgende bilde:

50.png

Her kan du velge den arbeidstidsmalen som skal gjelde for den ansatte ved å trykke på den og trykke lagre.

51.png

I kalenderen til den ansatte vil det nå stå ett timeantall på hver dag den ansatte skal jobbe.

52.png

Du kan lage en arbeidstidsordning som er utenfor arbeidstiden i kontrakten, da vil du få denne meldingen ved lagring:

53.png

Hvis turnusen i kalenderen ikke samsvarer med arbeidstiden oppgitt i Employees på den ansatte, f.eks. at turnusen er lagt opp med virkning fra før startdatoen på den ansatte, vil du få opp følgende varsel i kalenderen:

54.png

Justere timer

Calender / arbeidstid / Medarbeidere

Du har også mulighet til å justere arbeidstimene på spesifikke dager som ikke påvirker turnusen. Trykk på dagen det gjelder og gå til fanen «Tilpass vakt».

55.png

Her ligger det noen standard vaktkoder og eventuelt de du har oppretter selv. Hvis det ikke ligger en vaktkode som passer trykker du på «Ny vaktkode».

56.png

Du må fylle inn de samme innstillingene her som når du opprettet en ny vaktkode under arbeidstidsoppsett.

Trykk på den vaktkoden du skal benytte og trykk «lagre».

58.png

Denne vil da legge seg kun på den dagen du valgte.

Ikke mulig å legge inn ny verdi

Jeg ønsker å legge inn en ny verdi på en dag, men får denne meldingen:

arbtMelding.PNG

Denne meldingen kommer når det allerede finnes registrering på denne dagen. Disse må fjernes før det er mulig å endre arbeidstiden. Løsning: Slett det som er registrert på dagen. Endre arbeidstiden. Registrer det som er slettet på nytt.