Mine områder
Hjelp

Ser startsiden din rar ut eller trenger dere nye rapporter på den?

20-08-2018 08:50 (Sist oppdatert 23-07-2019)
  • 0 Svar
  • 0 liker
  • 1146 Visninger

 Ser startsiden deres slik ut:

 Rar startside.jpg.PNG

 

Det første du bør gjøre er å zoome inn skjermen. I Crome gjøres dette her:

Zoome inn.JPG

I Explorer kan du gjøre dette ved å trykke på tannhjulet oppe i høyre hjørne.

 

Hvis du ønsker å endre størrelse på eller flytte rapporter i delte startsider, det vil si startsider som flere i din bedrift har tilgang til, så kan du trykke på Rediger startside og deretter klikke på rapporten.
Rediger startside.JPG

 

Ved å klikke på og holde museknappen ned, så kan du dra rapporten dit du ønsker. Du kan også forandre størrelsen på den ved å dra i hjørnene. OBS, hvis du ikke har rettigheter til dette må du spørre administrator i din bedrift. Administrator kan endre startsidene for din bedrift eller gi deg tilgang under adgangskontroll og deling. 

 

Har dere en rapporter dere ønsker å ha på startsidene deres, så trykker du så kan dere trykke  Legg til innhold og velg den rapporten dere ønsker. Ved å trykke på rappporttype, så får dere opp tilgjengelige rapporter.

Velg rapport.JPG

 

Vil du lage din egen startside med rapporter som er viktige for deg?

Du kan lage ditt eget dashbord, ved å trykke på Legg til dashboard. Denne startsiden er det kun du som har tilgang til, men du kan også velge å dele den med andre. Du har her muligheter til å plukke ut de rapportene som du har tilgang til. Husk at du først på klikke på rediger startside. Her har du et eksempel på en slik startside:

 Her er min startsideHer er min startside

 Hvis dere trenger hjelp med å tilpasse rapporter og startsider, ta kontakt med din Visma-partner.

 

 

Bidragsytere
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"