Mine områder
Hjelp

Års-oppgave lønnstakere

05-11-2015 23:54
  • 7 Svar
  • 0 liker
  • 8624 Visninger
Du har krav om å levere en års-oppgave til de som har fått lønn i bedriften i 2015

Den skal erstatte lønns- og trekkoppgaven som du tidligere har levert de ansatte

Rapporten kan du skrive ut eller sende på epost. Epost kan du benytte dersom du har satt opp lønnstakerne med epost og sender lønnsslipp på epost.

Rutine finner du her:

Års-oppgave lønn
Du er pliktig å levere en totaloversikt til lønnstakerne

• Den skal erstatte lønns- og trekkoppgaven

• Kan skrives ut eller sendes på ePost

• Har valg på fra/til måned og fra til lønnstaker

• Kan benyttes for totaler gjennom året.

Siden du har mulighet til å velge fra til måned kan du også benytte rutinen til å skrive totaler gjennom året. Års-oppgaven er en totaloppgave for bedriften.

Her ser du oppgaven du levere til de som har fått lønn i 2015:

Den totale Årsoppgave ser slik ut:

 



Kommentarer
Dagrun Silseth
CONTRIBUTOR **
av Dagrun Silseth
Hei! jeg får ikke oppgradert til versjon 5.40 før neste år. Kjører siste lønning den 23.12 (juleferie). Har det store konsekvenser for a-meldingen??
av Anne Haagensen
Hei! Versjonene må inn før første lønn kjøres på nytt år og før årsoppgave lønnstaker skal skrives ut. Alle A-Meldinger som inneholder trekk, f.eks fagforening, må sendes på nytt for 2015 ref. artikkel her på Community. Fristen for dette er 31.01.16. Versjonene må inn før dette og før første lønn kjøres på 2016 pga. nye skattetabeller. Versjon 5.40 må inn før versjon 5.41 som slippes i dag.
Britt Karlsen1
CONTRIBUTOR **
av Britt Karlsen1
Hei! kjørte en test på årsoppgave LT. Her har lt firmabil, men det er gammel firmabil som kommer frem på oppgaven med bilnr og listepris?? denne er satt til ikke aktiv i 2013? Aktiv firmabil vises ikke på årsoppgaven...
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous
Hei. Vi fikk lagt inn ny versjon i går (5.41). Når jeg skal kjøre ut oppgave til lønnstaker, får jeg kun liggende og den ser ikke ut som deres eksempel over. Er det noen definisjoner i system vi ikke har gjort?
av Anne Haagensen
Hei! Det er gjort endringer i årsoppgaven til 5.41.01 som legges ut fredag 08.01 eller mandag 11.01. Ber dere avvente årsoppgaven til dere har installert denne. Skulle dere fremdeles ha problemer må dere kontakte support på mail eller telefon så skal vi se på det sammen med dere.
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous
Kommer ikke frem mail adresser når jeg prøver å sende på e-post?? Sender jo lønnslipper og er ok, er det noe feil her??
kathrine reime
CONTRIBUTOR *
av kathrine reime
Hei! Kjører også lønn for et lite firma med bare 2 ansatte, hvor vi leverer a-melding manuelt i Altinn. Har prøvd å kjøre ut årsoppgave lønnstakere, men får ikke ut noen tall/verdier. Hvordan får jeg ut årsoppgave lønnstakere/a-meldingsoppgaver når kontakten med Altinn er manuell og a-meldings-oversikten i Visma Contracting ikke blir oppdatert som innsendt?
Aktuelt brukertips
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"