Mine områder
Hjelp

Lønnsart for EK-Tjenester (EKOM) med utleggsrefusjon.

15-12-2015 17:17
  • 2 Svar
  • 0 liker
  • 3500 Visninger
For ansatte som får dekket utgifter til én eller flere EK-tjeneste som utgiftsgodtgjørelse vil skattepliktig fordel utgjøre det faktisk dekkede beløp begrenset oppad til kr 4 392 per år eller 366 pr. måned. Fordelen skal innrapporteres den måneden godtgjørelsen betales, uavhengig hvilken periode (og hvilket år) fakturaen gjelder.


Pr. dags dato tester ikke Visma Contracting på beløpsgrensen. Her har vi et forslag til løsning...

Du lager en ny lønnsart for EKOM, kopier gjerne den fra tidligere art. Her har jeg benyttet en satsgruppe for dette «EK-Tjenester», der det månedlige grunnlaget på kr. 366,- er lagt inn. Lagt inn kode for «Benytter saldo» og kode for «Diverse art».

 


På lønnstaker legger jeg inn lønnsarten for å aktivisere denne og legger inn saldo på det årlige beløpet på kr. 4392,- i minus. I de månedene som man ikke dekker mer en firmatelefonen vil skattegrunnlaget øke med kr. 366,- og saldo reduseres med samme verdi.


Kommentarer
Ingrid Espeseth
CONTRIBUTOR *
av Ingrid Espeseth

Hei

 

Jeg har gjort som beskrevet, men beløpet - 366,- - blir ikke hentet inn på lønnsart i vedlikehold lønnstakere.

Hva har jeg gjort feil da, tro? Og blir det det samme om jeg bare skriver 366 i beløpsfeltet?

 

Mvh

Ingrid Espeseth

Ingrid Espeseth
CONTRIBUTOR *
av Ingrid Espeseth

Fiksa det 🙂

 

Aktuelt brukertips
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"