om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
Update 27-02-2024
Vandaag zijn de salaristabellen voor de regeling AMS gepubliceerd. Wij zullen deze leveren in release 2024-03. Per 5 maart zijn de nieuwe tabellen dan beschikbaar. Het gaat om twee tabellen:
Omdat dit data in het vorige jaar betreft, kunnen wij geen automatische herrekening aansturen. Daarom dien je zelf te herrekenen voor de werknemers met de salaristabel AMS. Dit betreft salaristabel 45.
We stellen de nieuwe salaristabel beschikbaar, afhankelijk van je HR-systeem:
Hier hoef je alleen de laatste tabel (de tabel per 01-12-2023) op te halen, omdat Beaufort alleen gebruikmaakt van de laatste versie van de salaristabel. In Gemal zal vervolgens wel rekening worden gehouden met het feit dat er voor de eerdere maanden de eerdere tabellen gelden. Op die manier wordt wel het juiste salaris berekend.
Actie:
Op 16 februari is het akkoord omtrent de arbeidsvoorwaardenregeling AMS definitief geworden. In dit akkoord zijn meerdere salarisverhogingen beschreven. Deze gaan nog terug tot 01-02-2023. Wij willen deze zo snel mogelijk doorvoeren, maar de tabellen zijn nog niet beschikbaar gesteld. Zodra wij de tabellen ter beschikking hebben zullen we informeren per wanneer deze in het systeem kunnen worden ingericht.
Naast de salarisverhoging staan er nog enkele andere arbeidsvoorwaardenverbeteringe
De salarisverhoging in 2024 is volgens het onderhandelingsakkoord per 1 juni 2024
Bedankt voor je opmerking. Je hebt helemaal gelijk. Ik heb de datum aangepast!
@Niek Grupstra Als wij alleen de laatste tabel inlezen gaat de historie op medewerkers niveau toch nooit kloppen over de periode 1-2-2023 tot en met 30-11-2023. Of zijn de salaristabellen historisch opgebouwd?
Dit is hoe het in HR Core altijd gewerkt heeft. HR Core toont de bedragen van de actuele salaristabel en bewaart geen historie van oudere tabellen. Het heeft daarom ook geen zin om reeds achterhaalde tabellen alsnog in te lezen.
@Niek Grupstra maar dan bouw je toch ook geen historie op op medewerkersniveau?
Op salarisregelingniveau is het inderdaad niet nodig.
@Paul Wevers Consultancy Die historie kun je nagaan in Gemal of in Youforce Reporting. In HR Core is het nooit anders geweest en dit heeft altijd volstaan.
@Niek Grupstra Waar @Paul Wevers Consultancy waarschijnlijk op doelt is de historie op het berekend bruto salaris (P01161/P01162).
Wij hebben ook klanten die de historie van dit veld gebruiken in rapportages en door de salaristabel per 01-02-2023 niet beschikbaar te stellen is het niet mogelijk een sluitende historie op te bouwen op deze velden.
@Niek Grupstra: Wat @Timo van Son - AAG schrijft dat bedoel ik.
Voor nu ga ik het inlezen en ik hoop dat we dit nog kunnen herstellen.
Ik heb dit even afgestemd met het team dat HR Core beheert. Onze verwachting is dat het aanbieden van TWK salaristabellen bij veel werkgevers juist leidt tot verwarring m.b.t. het inlezen van de tabellen. De huidige werkwijze heeft tot op heden volstaan en dat willen we graag zo houden.
Als je wilt rapporteren op de historie van het bruto salaris, dan kun je dit ook doen in Youforce Reporting op bijvoorbeeld Gemal uitvoercode 01536 bruto salaris fulltime of 01001 bruto salaris (parttime). De bedragen in Gemal worden namelijk wel met TWK aangepast bij herrekening.
Copyright 2019 Visma Community. All right reserved.