for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hei. Vi har en ansatt som har vært 100% sykemeldt i snart ett år. Jeg fikk i dag beskjed om at han nå har gått over på 100% arbeidsavklaringspenger, som utbetales fra NAV. I fraværsregistreringen har han til nå vært registrert med fraværskode 3 - sykemelding (NAV utbetaler sykepenger).
Jeg har ingen sykemelding på han lenger og derfor lurer jeg nå på hva slags fraværskode jeg skal velge?
Det finnes ingen fraværskode for arbeidsavklaringspenger.... Viktig at fraværskoden blir rett i forhold til a-meldingen tenker jeg.
Løst! Gå til løsning.
Dette regnes som permisjon:
Listen er ikke uttømmende
mvh
Ivar
Hei. Takk for raskt svar, men jeg lurer fremdeles på hvilken fraværskode jeg skal bruke 🙂. Er det kode 15 som heter Permisjon? Ser at den er merket som velferdspermisjon. Er det rett?
Ja, det stemmer 👍
Når ansatt går over på aap skal dette registreres som velferdspermisjon.
/ivar
Hei
Beklager at jeg kommer litt inn på sidelinjen her, men jeg hadde et spørsmål i forlengelsen av dette. Når ansatte har vært sykemeldt i 1 år, og går over på aap, registreres dette som kode 15 Velferdspermisjon, som jeg skjønner. Når vi da senere ønsker å ta ut statistikk på ansatte som går på aap, hvordan gjør vi dette? Vil det kunne komme andre personer inn i den statistikken, siden denne defineres som velferdspermisjon? Jeg hadde sett for meg en "aap" kode i slike situasjoner, for å kunne ta ut statistikk for kun denne gruppen. Hvordan vil du alternativt anbefale oss å foreta registreringen, slik at vi får ut statistikk kun for ansatte som mottar aap?
Mvh. Nina Eriksson
HR, Narvik kommune
Er det et alternativ å lage en kopi av fraværskode 15 som heter AAP eller noe tilsvarende? Hvis info til NAV sendes fra fraværsregistreringen vil jeg tro det er hvordan fraværskoden er definert som registreres hos de, ikke hvilken kode som er brukt ved registrering? det er jo mulig å ha flere koder på andre typer fravær
Hva hvis denne personen på arbeidsavklaringspenger jobber noen få timer, ulikt fra uke til uke. (Rapportert til NAV selvsagt.) Kan man fortsatt la personen stå som 100% permittert og likevel utbetale timelønn? Hvis ikke - hvordan løser man det?
Visma Software AS
Karenslyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Tlf: 09101